Carls och Christoffers 19-års dag.

Så igår var det mina småbröders födelsedag. Som ni kanske redan vet och har förstått är de tvillingar och för 19 år sedan föddes dem. Då var jag hela fem år gammal och blev jätteledsen för att jag inte fick systrar istället. Idag är jag väldigt glad för att det blev just Carl och Christoffer kan jag säga! Så jag slutade jobba klockan 18 igår och åkte därefter direkt hem till mamma och pappa för att ge mina bröder sina presenter.
 
Födelsedagsbarnen <3
 
Sös hade också anlänt med väldigt fint inslagna paket!
 
Så öppnades dem! Spännande.
 
Av mig och Dan fick Christoffer de två första böckerna av Haruki Murakamis triologi 1Q84. 
 
Carl fick whiskeyglas!
 
Av Sös fick Christoffer bland annat det här gosedjuret. En "head-crab" från spelet Half-life 2. Tror hon hittade det i någon Sci-Fi-butik i Malmö. Malmö, alltså. Man kan hitta allt möjligt där minsann.
 
När presenterna var öppna så begav vi oss till kvälles restaurang, Lucy's! Vi var där strax efter 19 en tisdag, så det var ju inte smockat med folk direkt. Lucy's är en restaurang i Löddeköpinge som är helt och hållet utformad i 50-tals tema. Känner mig sådär lagom hemma här.
 
Carl och Christoffer var nöjda!
 
Till starters blev det en snack-tallrik för hela familjen att dela på. Det fanns mozzarellasticks, kycklingvingar, chilicheese och lökringar!
 
Jag beställde en Blues Burger som är en burgare med mögelost på. Så otroligt gott! Det bästa är att man får alla tillbehör på tallriken och liksom får göra sin egen hamburgare. Vill man inte ha lök i, så behöver man inte! Men det ville jag såklart.
 
Carl och Christoffer slog på stort och drog till med den här bamsingen! En 400 grams burgare med TVÅ biffar, bacon, barbequesås, ost och extra bröd med extra pommes och extra coleslaw OCH extra lökringar. Alltså? Hade typ spruckit efteråt.
 
Carl var sjukt taggad. Efteråt så hamnade jag i en sjuk matkoma så det blev bara ett litet stopp hemma hos mamma och pappa för gratulationssång och tårta. Därefter gick jag hem och lade mig och sov länge, länge. Eller ja, till 07.30 för jag jobbade dagen efter. Men mysigt var det och grattis till mina fina småbröder! Live long and prosper!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0