Fredag: Christoffer tar studenten

Så i fredags var det Christoffers tur att ta studenten. Jag klädde upp mig i min randiga klänning dagen till ära.
 
Så åkte vi in till Lund!
 
Danis var med.
 
Vi anlände till Ljud- och Bildskolan där Christoffer spenderat sina gymnasieår.
 
Såhär söt var lillebror när han var liten.
 
Och så sprang han ut! Längst fram av alla och höll i klassens flagga till och med.
 
Stilig som få.
 
Så åkte han flak och vi andra begav oss hem för att förbereda middagen.
 
Plötsligt kom en maffig bil inkörande på gården och lämnade av Christoffer.
 
Joakim hade med tagit studenten och var såklart lycklig.
 
Så var det dags för oss att äta middag.
 
Christoffer, Dan och en trött Carl som inte kommit hem förrän fyra den morgonen.
 
Christoffer fick dessutom blombud från en kompis som bor i Bua! Så otroligt snällt.
 
När vi hade ätit upp öppnade Christoffer presenter. Av oss fick han pengar och en leksaksbil. Bilen var mest på skoj eftersom han hade önskat sig en riktig bil. "Du önskade ju dig en bil" sa jag när han tittade förvirrat på mig.
 
Så bytte vi om och gick vidare.
 
Först till Joakim för att äta tårta och gratulera honom.
 
Därefter till Viktor för att också gratulera honom! Dagen efter var det lördag och dags för oss att ha studentfest. Hur det var får ni se i nästa inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0