Midsommarafton 2014.

Så blev det midsommarafton som är den absolut bästa traditionen vi har tycker jag. I år firade vi hos Emelie och Philip i Teckomatorp och klockan 14 skulle vi anlända! Neja och Carro var redan där när vi kom dit.
 
Sös och Jennie var somriga och fina!
 
Carro och Sara också.
 
Ute i trädgården fanns det en hammock och där hittade vi Ivan, Alicia, Dan och Robin. Dan drack öl direkt ur flaskan och frågade "Vem är stört, Alicia eller ölen?". Alicia vann med bara någon centimeter.
 
Emelies och Philips hund Björne ville också fira midsommar såklart!
 
Så var det dags för att knyta blomsterkransar!
 
Vi hade Emelie hade plockat massor med blommor och jag hade också med mig en del, så det var bara att sätta igång!
 
Under tiden plockades det fram lite snacks till lunch.
 
Och kramades!
 
Vi gjorde massvis med kransar! En del användes flitigt och en del användes inte alls.
 
Fina Sara och Alicia.
 
Jag blev väldigt glad när jag fick se att Alicia hade på sig en blommig klänning som hon hade fått av mig i present! Passade henne utmärkt dessutom.
 
Fina lilla familjen.
 
Jag passade också på att bebisgosa, men jag tyckte nog att det var roligare än vad Alicia tyckte.
 
Carro och Neja.
 
Så dukades det upp inomhus ifall det skulle börja regna! Vi hade blommiga servetter.
 
Och Carros hemgjorda midsommarstång som dekoration.
 
Så var det dags för mat! ÄLSKAR midsommarmat! Jag vet att vi äter nästan samma sak vid alla traditioner, men jag tycker att det är så otroligt gott.
 
Köttbullarna hade jag gjort och var mycket nöjd med min insats!
 
Sös, the one and only!
 
Så åt vi mycket, alldeles för mycket, och länge.
 
Sedan gick vi ut för att kasta ring! Det gick sådär, ingen var vidare duktig.
 
Nejas hund Molly var också med och firade midsommar!
 
Därefter var det dags för lite quiz! Jag hade skrivit ut några frågor rakt ut från internet. Vissa var roliga och andra var mindre roliga.
 
Men gänget var allmänbildade och kunde många frågor!
 
Efter en stund blev det dags för att förbereda efterrätten.
 
Jordgubbar, glass, grädde, citronkladdkaka och kokostoppar. Otroligt gott! Åt alldeles för mycket här också.
 
Så drack vi 7 olika sorters snaps, åt godis och pratade. Klockan halv 1 somnade jag på soffan för att jag var så otroligt mätt. Men det var en jättefin och mysig midsommar! Tack Emelie och Philip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0