Födelsedagsmiddag med tacos och vardagsrumskonsert.

Så ska vi gå igenom hur min fina födelsedagsmiddag med de bästa personerna någonsin var! Jag hade som sagt tjejmiddag hemma hos Sös och klockan 17.00 började folk plinga på dörren.
 
Vi började med fördrink som var mousserande jordgubbsvin! Temat var "Klänning & Huvudbonad" så alla var tvungna att ha klänning och någoting i håret/på huvudet. Här har vi Cilla och Jenny!
 
Finaste Amanda.
 
Emelie var snygg i rött läppstift!
 
Min älskade kusin var också med i den snyggaste leopardklänning jag någonsin skådat!
 
Alla fick mingla runt medans maten förbereddes.
 
Och så var det dags att äta!
 
Tacos!! Omnom, alltså. Det godaste och enklaste som finns när man är många människor.
 
Fina Sös som var så snäll och hjälpte mig med hela middagen!
 
När vi hade ätit upp var det dags att öppna presenter. Jag fick ballonger av Desirée! SÅ lycklig. Alla borde få ballonger på sin födelsedag. Jag kände mig som fem år igen.
 
Så öppnade jag tusen paket och Jaana tog tusen bilder. Så himla glad för alla presenter jag fick! Förstår inte hur mina vänner kan känna mig så bra. Fick bland annat en skiva av She&Him, pantone- och le creuset-muggar, fina smycken, presentkort, en poster jag önskat mig och massa pastelliga fina saker. 
 
Så anlände bandet BOSS för att spela konsert i vårt vardagsrum. Yey!
 
Tesse var pepp!
 
Till konserten serverades det efterrätt! Det fick bli macarons och chokladbollar till efterrätt, inget mer avancerat än så.
 
Så var det dags för konserten!
 
BOSS spelade både låtar som jag önskat och andra. Det blev en blandning av Bruce Springsteen, Dion, Sam Cooke och Bruno Mars. Så himla bra!
 
Fina Regina var med såklart!
 
"Pose:a" sa jag, "Okej" sa Rebbe, Neja och Marica.
 
När konserten var slut delade Sös ut lappar. Det var nämligen lite egna visor som vi skulle sjunga, vad skoj!
 
Det blev bland annat "Med en enkel tulipan" som grattis-sång till mig. Så gulligt!
 
Därefter så gick de som ville, bland annat jag, vidare till Moriskan för lite feministpeppsfest! Så himla kul och galet mycket folk.
 
Jag var hemma halv fyra på morgonen och dagen efter var vi såhär trötta! En så himla fin kväll med världens finaste personer. Tack alla för era fina presenter och för att ni ville förgylla min dag! Då var jag helt plötsligt 24 år och är gärna det några år till. Behöver inte växa upp på ett bra tag tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0