Fina Stockholm.

Så klockan 07.23 igår gick tåget mot Stockholm! Jag gjorde mig hemmastadd på tåget direkt.
 
Jag har köpt en ny bok som jag är jättepepp på att läsa i sommar!
 
"En egen plats", det var precis så jag hoppades att det skulle bli på tåget och att ingen skulle sätta sig bredvid mig. Vilket ingen gjorde! YEY!
 
Jag åkte baklänges i fem timmar. Mindre kul!
 
Men glad tjej som är taggad på Stockholm ändå!
 
Så kom jag fram till huvudstaden och det första stoppet för mig och min kusin Frida var Vapiano! Så himla gott. Jag äter alltid den med svamp, tycker den är absolut godast!
 
Så kom jag hem till min kusin och packade upp lite. Frida och Tomasz bor så himla fint lite utanför Stockholm. Hemma hos Frida finns en del möbler som min farmor och farfar hade. Hon har klätt om soffan och stolarna så att det nästan blir alldeles nytt, fast att det är gammalt. Det är så fint när man tar vara på gamla saker och gör det till sitt eget tycker jag.
 
Kusin Elin och kusin Frida! Frida är gravid och skall få barn om några månader. Mitt första kusinbarn minsann! Skall bli roligt att få vår lilla släkt på pappas sida utökad.
 
Så grillade vi fläskfilé och åt gott. Därefter tittade vi på valvakan och såg hur många som röstat på Sverige Demokraterna. Alltså, HUR?! Jag är väldigt nöjd med Miljöpartiet i alla fall. Roligt att det gick så bra för dem! Så får vi se vad Stockholm för med sig de andra dagarna jag är här. Men trevligt har jag minsann!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0