Läsarfråga.

Du är så otroligt duktig!! Och du skriver då jäkla bra!! Jag blir riktigt inspirerad av det du skriver och känslan ditt skrivande ger! Jag har en fråga, jag vill börja springa men känner mig lite feg och rädd för att våga mig ut. Har aldrig sprungit i hela mitt liv eller tränat på ngt annat sätt. Hur vågade du dig ut? Vad fick dig att göra det? Jag vill så gärna men känner mig otroligt feg och får för mig att ja kommer se så löjlig ut om ja springer.
 
Svar: Oh, tack så hemskt mycket!! Jag blir så glad när ni tar er tid att kommentera och berömma! Tack!! Jag förstår verkligen vad du menar med att man inte vågar i början och att man är rädd att man skall se dum ut. Jag började att springa på gymmet på löparbandet. Men det är så himla tråkigt nu när det är så fint väder!
 
Det var först när ett par kompisar frågade om jag ville följa med och springa Vårruset i Malmö som jag blev taggad på att börja springa. För Vårruset är ju ändå på 5 kilometer och för att jag skulle orka springa så långt så behövde jag träna upp min kondition. Så det jag gjorde var att sätta upp små mål. Jag började med 1,5 km och höjde sedan kravet på hur långt jag skulle springa. Plötsligt kunde jag springa 3 km och tänkte att nu börjar det likna något! Jag uppnådde mitt mål och sprang hela Vårruset utan att stanna och jag var så nöjd! Nu har min vän Desirée frågat om jag vill springa Midnattsloppet på 1 mil i september! Känns ju helt galet att springa en hel mil men jag har ju några månader att öva. Så den bästa peppen är verkligen att sätta upp ett mål!
 
Och vet du vad? Skit i alla andra! Jag vet att det är SÅ svårt. På gymmet så kommer alla muskelknuttar fram till mig och säger "Du bara springer och springer men du kommer ju ingen vart" och nu ler jag bara mot dem. Tänker att de får tycka vad de vill, jag hade sprungit om dem i vilken tävling som helst. Så de bästa råden jag kan ge dig egentligen är att sätta upp mål och köp nya löparskor eller något som gör dig inspirerad! Och spring någonstans där du känner dig trygg och inte uttittad. Som i skogen eller i ditt kvarter eller något. Ladda ner en app som håller koll på hur långt du har sprungit och hur länge! Och du är inte dålig eller löjlig! Du är bättre än alla andra som inte gör det! Du är bäst helt enkelt! Tänk så :)

Kommentarer
Postat av: jawna

Strålande svar, Sofie!

2014-05-24 @ 10:43:35
URL: http://jawnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0