Stockholm, dag två.

Så plötsligt var det måndag i Stockholm och medan min kusin och hennes sambo var på jobbet gjorde jag mig i ordning för en dag på stan. På förmiddagen var det cirka 20 grader varmt och jag klädde mig i sommarkläder.
 
Jag var ganska dålig på att fotografera den här dagen så mina bilder innehåller mestadels mat. Men efter att jag hade handlat en tröja på H&M och fått en komplimang för min klänning av butiksbiträdet så begav jag och kusin Elin oss till London Pub för lite lunch! Här är så himla fint och trevligt. Brukar luncha här varje gång jag är i huvudstaden.
 
Så gick jag och Elin vidare runt på stan och försökte febrilt hitta kläder. Det var en sådan dag där ingenting satt bra förutom en 750 kronors-klänning jag hittade på Oasis som snällt fick hänga kvar i butiken. Vi fick nöja oss med isté istället! Det var i och för sig gott.
 
Därefter mötte vi upp min kusin Frida, sa hej då till Elin och satte oss för att äta middag på Bolero. Ljuset var väldigt rött i restaurangen så vet inte om ni ser bilden så bra. Jag tog i alla fall en hälsotallrik med lax, bönor och couscous. Väldigt gott! Därefter blev det ytterligare en snabbvisit på Åhléns där jag lyckades handla en tröja och en klänning fem minuter innan affären skulle stänga. Plötsligt hade det blivit 10 grader i Stockholm och sommarvädret var borta. Så vi åkte hem och lade oss i varma sängar för att sedan inta en ny dag och även den sista dagen för mig i huvudstaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0