Valborgsmässoafton.

Igår tog jag och Dan ledigt från pluggandet och cyklade ner till Center Syd. Vi sprang lite ärenden och när vi var klara gjorde vi oss i ordning för tre rättersmiddag hemma hos mamma och pappa. Till förrätt blev det sparrisrullar med skinka! Så himla gott.
 
Vi satt i uterummet eftersom det faktiskt snart är sommar. Solen sken in och Dan fick ha solglasögon på sig. Den känslan alltså. Nu får det gärna bli 25 grader varmt också tycker jag.
 
Mormor och mormors syster Maje var också nere för att fira valborg! Himla trevligt!
 
Till varmrätt blev det varmrökt lax, potatis och sås. Älskar varmrökt lax. Det smakar vår liksom.
 
Så mötte vi upp Micke, Ralle och Nona och gick ner till bålet här i Lödde. Vi köpte lotter, vann ett choklad och hälsade på 20 personer som man kände. Det är nästan det som är det bästa här i lilla lödde, man känner så många och känner sig liksom aldrig ensam.
 
Så tändes brasan och det var dags för oss att gå hem igen.
 
När vi kom hem åt vi efterrätt. Mormor hade dessutom bakat! När klockan slog tolv var det dags för mig och Dan att gå hem. Jag skulle jobba idag och en lugn valborgsmässoafton var ganska lagom för oss. Men himla trevligt var det!

Kommentarer
Postat av: saraw

Så mysigt ni ser ut att haft :D så lika din mormor och hennes syster är! :)

2014-05-03 @ 15:00:05

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0