Fredag på Lucy's.

I fredags tog jag min fästman (whaaat?) under armen och gick bort till Lucy's här i Lödde. Okej, vi cyklade. I vilket fall som helst var vi bjudna på firmamiddag av Göran som äger företaget Doorsystem Sweden AB. Dan har nämligen byggt deras hemsida och vi var välkomna att fira lite advent med dem såhär några dagar i förväg. Så himla snällt! Det tackar man såklart inte nej till.
 
Lucy's är en 50-tals restaurang som brukar ha spelningar med lite olika kända band. Till exempel spelade The Playtones nu i fredags när vi var där, vilket ni kommer kunna se längre ner i inlägget. Dessutom har de så sjukt god mat!
 
Denna kväll bjöds det på amerikansk julmeny! Till förrätt blev det saffransmuffins med kräftsallad som var så otroligt gott.
 
The Playtones hälsade oss hjärtligt välkomna och hoppades att maten smakade bra. Tack, tack sa vi.
 
Till varmrätt blev det kalkonfärsbiff med potatis­bakelse, bull­fight­er­sås och majsstuvning.
 
Så sjöng The Playtones några sånger innan efterrätten kom in.
 
Efterrätten var chok­lad­mousse­bakelse med bärsås och grädde. Sedan var vi så mätta att vi höll på att dö, ungefär.
 
En tjej vid bordet bredvid fyllde år och fick in en stor bakelse. Sedan ställde vi oss upp och sjöng "vi gratulerar".
 
Min bordsdam var ingen annan än Sofie! Mycket vackert om jag får säga det själv.
 
Så sjöng The Playtones några låtar till, alla dansade och var glada! Det var en jättetrevlig fredagkväll med god mat och bra underhållning. Jag rekommenderar verkligen Lucy's för dem som aldrig har varit där. Gå dit! Ni kommer inte att ångra er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0