Svamppasta, vin och James Blunt.

Igår var det såhär fint när jag tog bussen in till Malmö för att möta Sös. Vi skulle nämligen på konsert och se James Blunt! Jag vet att det på något sätt är sorgligt och hemskt att det är såhär varmt i oktober, men jag älskar det samtidigt. Den inbitna kylan behöver inte komma riktigt än tycker jag.
 
Jag och Sös bestämde oss för att äta på Vapiano där hon tog pasta med scampi och jag tog svamppasta. Det var väldigt gott och värt att få ont i magen efteråt.
 
Därefter begav vi oss till Baltiska hallen för att se James Blunt! Spännande.
 
Det var såhär tomt när vi kom dit. Jag var dock väldigt glad över att det var sittplatser! Jag kanske är lat, men det är faktiskt skönt att sitta ner och titta på en konsert.
 
Vi passade på att ta selfies innan lokalen fylldes med folk.
 
Så var det dags för förbandet som var The Majority Says! Jag blev så exalterad eftersom jag brukar lyssna på dem. Det blev som att gå på en konsert och slå två flugor i en smäll! Jag ber om ursäkt för de dåliga mobilbilderna förresten.
 
Och så var det dags för James Blunt.
 
Han var otroligt bra och rolig, vilket jag inte trodde eftersom många av hans låtar är väldigt sorgliga och lugna. Men han var väldigt energisk. Mitt i en sång hoppade han ner bland publiken och sa att alla skulle ställa sig upp. "You are at a concert and not at a cinema!" skrek han.
 
Oh, så fint. Det var verkligen en jättebra konsert!
 
När konserten var slut begav jag och Sös oss vidare in till stan för att ta ett glas vin. Vi besökte två barer och ville bara sitta på ställen där det inte var smockfullt med folk.
 
Fina Sös!
 
Toalettselfie med jackor och väskor.
 
Innan det var dags för mig att ta bussen hem bestämde vi oss för att äta falafel som antagligen är det absolut bästa med Malmö.
 
Den här bilden alltså. HAHA. Det syns verkligen hur mycket jag älskar falafel.
 
Så pratade vi om hur bra konserten hade varit, åt upp vår falafel och 01.30 tog jag bussen hem. Vaknade i Bjärred av att busschauffören petade på mig och frågade var jag skulle hoppa av. "I Lödde?" frågade jag förvirrat. Jag hade PRECIS somnat och visste att vi inte skulle anlända till Lödde förrän om cirka 15 minuter. "Jag skulle bara kolla så att du inte skulle av här" sa busschauffören. Visst, det var fint gjort men jag hade faktiskt precis somnat och ville bara vila ögonen lite. Men nej. Satt klarvaken resten av resan. Haha. Det var en bra lördag i alla fall!

Kommentarer
Postat av: jawna

Så fina ni är är!

2014-10-12 @ 15:15:54
URL: http://jawnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0