En lördag i Helsingör.

Niclas och Sarah frågade mig, Dan och Sös om vi ville följa med till Helsingör i lördags, och det ville vi såklart! Så klockan 11 tog jag och Dan bussen till Landskrona och mötte upp det resterande gänget.
 
Det var typ 12 grader varmt och soligt! Jag hade till och med på mig vårjacka, det ni!
 
Efter en tripp till Helsingborg och sedan en båt över sundet var vi framme i Helsingör. Sös och Sarah var taggade!
 
Jag tycker att Helsingör är en ganska mysig stad med fina och färgglada hus.
 
Danis.
 
Så traskade vi runt i affärer och jag köpte en parfym för 199 pix! Den och mina andra små fynd visar jag i ett annat inlägg.
 
När klockan var två och affärerna började stänga så var det dags för lunch.
 
Att äta lunch ute i vårsolen är ju någorlunda lyxigt. 
 
När man är i Danmark måste man såklart äta friterad rödspätta, så det gjorde vi.
 
När vi var klara kikade vi i de affärer som inte ännu hade hunnit stänga och köpte lite blommor på torget. Jag tror att ranunkler kan vara min nya favoritblomma. Den är ju så otroligt fin!
 
När vi kände oss klara för dagen åkt vi tillbaka till Landskrona och hem till Sarah och Niclas. Där hälsade vi på deras ursöta marsvin.
 
Och beställde thaimat från restaurang Basilika. Kvällen avslutades med skräckfilmen Halloween vilket resulterade i att jag var helt övertygad om att busschauffören skulle mörda mig när jag HELT ENSAM åkte bussen hem genom Hofterups mörka skog. Jag överlevde dock, tack och lov. Men bortsett från det så var det en väldigt mysig och rolig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0