Cykelfest i Löddeköpinge.

Hej på er! Nu är det äntligen helg efter första jobbveckan efter semestern. Hoppas ni har en fin fredagkväll antingen hemma framför TV:n eller ute med vänner! Denna kväll har jag och Dan fredagsmys framför TV:n, men förra fredagen var vi på cykelfest här i Lödde och det tänkte jag att vi skulle kika på! För att förklara hur det går till: Vi lottade in oss i tre lag och lottade sedan vem som skulle göra förrätt, varmrätt och efterrätt. Därefter gör varje lag rätten hemma hos sig och man liksom cyklar mellan destinationerna. Jag och Ruben hamnade i efterrättslaget och vi samlades hemma hos Ruben för att förbereda.
 
Sedan cyklade vi hem till mig och Dan där Markus och Dan skulle bjuda på förrätt och fördrink! Det kändes något konstigt att vara gäst i sin egen lägenhet, men inte mig emot liksom!
 
De hade dukat upp i vardagsrummet.
 
Jag såg ut såhär som ni kanske minns.  
 
Förrättslaget! <3
 
Och så anlände Micke och Carro som var varmrättslaget! Alla samlade!
 
Finaste Löddegänget <3
 
Dags för förrätt och fördrink! Det serverades mojito och toast skagen. Väldigt gott!
 
Så åt vi och pratade. Micke och Carro begav sig iväg lite tidigare för att förbereda varmrätten.
 
Sedan blev det dags att packa våra cyklar för att bege oss.
 
Så cool på min röda cykel med korg och allt. Älskar den så mycket. 
 
Och så cyklade vi äääända bort till Micke (som bor cirka 500 meter bort från mig och Dan).
 
De stod och grillade grillspett!
 
Och vi trotsade det tråkiga höstvädret och satt ute! Är det sommar så är det.
 
Det coolaste laget <3
 
Varmrätt! Grillspett med potatissallad!
 
 
Och så skålade vi för att det var sommar, för att vi har fina vänner och för allt annat bra i världen.
 
Sedan begav jag och Ruben oss hem till Ruben. Vi skulle ju förbereda efterrätten!
 
Och kort efter oss kom vårt fina cykelgäng.
 
 Jag och Ruben serverade en glassbuffé med fyra olika sorters glass, kiwi, banan, jordgubbar, maränger, två olika sorters topping och så Rubens farmors hemgjorda bullar! GOTT!
 
Efterrättslaget var mycket nöjda!
 
Och det var resten av gänget också!
 
ALLTSÅ! Dör så gott.
 
Därefter skulle jag och Ruben servera chips och snacks. Ruben hade dock inte så många skålar, så vi folierade en sil som fick agera skål. Vi kände oss sjukt smarta i just det tillfället.
 
Vi hängde i soffan och sjöng med till musiken.
 
Och åt snacks.
 
Och filosoferade.
 
Och drack öl.
 
Sedan avslutade vi kvällen med en snabb visit hos mamma och pappa. Kort och gott en mycket bra cykelkväll! Fler cykelfester åt folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0