Kräft- och spelkväll.

Förra lördagen hörde jag och Dan av oss till mina syskon och några vänner för att höra om de ville äta kräftor med oss vår sista semesterhelg.
 
Jag dukade upp i vardagsrummet med kräfttema.
 
Jag hade köpt en ny dryckesbehållare med tapp. Den fyllde jag med isvatten och lime. Tycker att det ser lite extra festligt ut. Den var väldigt poppis under kvällen i alla fall!
 
Så anlände lite folk såsom Carl, Alice, Markus och Micke.
 
När de resterande gäster hade kommit var det dags att äta!
 
SÅ gott! Det blev kräftor, räkor, paj, potatissallad, kyckling och diverse såser.
 
Carl var nöjd!
 
Sarah H och Niclas var med och firade att deras semester precis hade börjat!
 
Efter maten spelade vi lite spel. Jag och Dan hade köpt Word Whimsy i USA. Man tar ett kort med en beskrivning som ni ser ovan med till exempel texten "If i were to start an indie rock band, I'd call it....", så skall man fylla i namnet genom att lägga ihop några kort med en massa knäppa ord. Kanske lite svårt att förklara, men det är roligt!
 
Det tyckte vi i alla fall!
 
Sedan avslutade vi kvällen med att spela Cards against humanity som är ungefär som Word Whimsy fast mycket mer omoraliskt om man säger så. Och det var sista lördagen innan det var dags att börja jobba igen!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, vart har du köpt den dryckesbehållaren? Superfräsch ju! :)

Svar: Tack! Den är från Claes Ohlson! Men vet att cervera har en också :)
Sofie

2015-08-20 @ 18:53:46

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0