24 december: Julafton

Och så kom 24 december och julafton! Som ni minns såg jag ut såhär i ny polotröja från Gina och en kjol från H&M. Sös kom och hämtade mig och Dan ungefär kvart över elva och så körde vi upp till Åhus, där vi skulle fira jul hos mormor.
 
När vi kom upp var det mesta redan framdukat, vi brukar nämligen äta julmat redan klockan 13.
 
Alltså GAH så gott! Revben, mormors köttbullar, mammas janssons frestelse, pappas dopp i grytan, ja aaaallt!
 
Och så anlände den övriga släkten! Här har vi Hary och Tesse!
 
Dan och Sös!
 
Och så var det dags att börja äta.
 
Carl och Christoffer matchade fint i tvillingtröjor! Mina fina bröder, det finns få människor som jag älskar så mycket som dem <3
 
Vackra kusin Caroline!
 
Här har vi min "kalla" tallrik. Ostpaj, ägg, sill, ål, ost och kex, lax med mera.
 
Sös och Tesse var inne i någon allvarlig diskussion kanske? Haha.
 
Jag åt mest. Tallriken med den varma maten!
 
Oh, så gott!
 
<3
 
Vid det lilla bordet satt moster, mamma, pappa och mormor.
 
Det här är Franz! Franz är min kusins pojkväns lilla hund och han var också med och firade jul.
 
Hary också såklart.
 
Sedan var klockan 15 och vi bänkade oss framför Kalle.
 
Franz också.
 
Efter Kalle var det dags att öppna lite paket. Carro var snyggaste tomten!
 
Man måste såklart ge tomten en kram när man hämtar sitt paket.
 
Vi var ganska många, så paketutdelningen och öppnandet tog ganska lång tid.
 
Mina paket!! Jag fick bland annat en jacka från MQ som jag önskat mig, örhängen, en morgonrock, presentkort med mera.
 
Så satt vi i någon timme och tittade på när alla öppnade sina presenter.
 
Sedan var det dags för gröt!
 
Kvällen avslutade vi med att spela Ryktet går! Och det var vår supermysiga julafton hos mormor.
 
Dagen efter åt vi detta till frukost! Hur bra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0