Hemma hos oss.

Efter många om och men så börjar vi äntligen bli klara i vår lägenhet. Detta bortsett från vår soffa som inte levereras förrän i slutet av januari och min matta som skall komma nu i veckan. Men som sagt, nästan klara! I alla fall så pass klara att ni kan få se hur vår lägenhet ser ut.
 
Så, häng med!
 
<3
 
 
Hallen:
 
Vi börjar med hallen. Såhär brukar det se ut när jag kliver innanför dörren. Isa sitter nästan alltid på golvet och vill hälsa.
 
Rakt fram har vi badrummet som jag glömde dokumentera. Det får ni se en annan dag helt enkelt.
 
Skylten som jag tejpat upp på dörren kommer från Lagerhaus och gör mig glad varje gång jag skall lämna lägenheten.
 
När vi lämnar vår lilla hall kommer vi in i köket/vardagsrummet.
 
 
Köket:
 
Köket och vardagsrummet sitter ihop och är ett enda stort rum.
 
Jag tycker om köket, men inte köksluckorna. Tycker att de är något tråkiga liksom. Nåja, man kan inte få allt.
 
Vi har en gigantisk kyl och frys, vilket är toppen!
 
Ber om ursäkt för disk och sådant där.
 
Och det var köket!
 
 
Vardagsrummet:
 
Och så byter vi vinkel och blickar ut över vardagsrummet istället!
 
Vårt vitrinskåp.
 
Och vår TV-hörna. Fåtöljen är ny och kommer från IKEA. Vi har som sagt beställt en ny soffa, även den från IKEA. Den får ni se om hundra år när den har levererats.
 
Jag försöker just nu fylla lägenheten med hyacinter. Älskar hyacinter, tycker att de luktar så otroligt gott.
 
Och så vår TV.
 
I vardagsrummet hittar man även en dörr ut till vår balkong.
 
Och det var vardagsrummet!
 
 
Kontoret:
 
Så går vi in i vårt tredje rum. Det är väl det rummet som är minst färdiginrett så att säga.
 
Tanken är att det skall bli ett litet kontor/gästrum med bäddsoffa och sådär. Men ja, det får bli när det blir liksom.
 
Sovrummet:

Och så går vi ut i vardagsrummet igen.
 
För att gå vidare in i sovrummet!
 
Här sover vi!
 
Byrån är ny och kommer även den från IKEA.
 
Vi har fått upp en del tavlor, men det är fortfarande några stycken som skall spikas upp.
 
Ovanpå byrån samlar jag mina favoritböcker, ett porträtt på mig som Sam har gjort och så några blommor.
 
Bakom sängen ser vi ett fönster som blickar ut över vår balkong. Sovrummet är något tomt än så länge, men det är väl sådant som fixar sig med tiden tänker jag.
 
 
Balkongen:
 
Och så går vi ut i vardagsrummet igen.
 
I vardagsrummet hittar vi som sagt en av dörrarna ut till balkongen.
 
Den andra dörren ut till balkongen hittar vi i det tredje rummet.
 
Balkongen är gigantisk, hela 34 kvadratmeter stor och sträcker sig längs med hela vår lägenhet. Den är just nu väldigt tom, men det kommer vi att fixa till våren. Tänk att ha kräftskivor och sommarfester här hörni?
 
Hoppas att det var en något bra genomgång av vår lägenhet och att ni nu har en lite bättre aning om hur vi bor. Jag kommer såklart att uppdatera er när vi köper nya saker. Men såhär bor vi i alla fall, i Västra hamnen i Malmö. Och trivs, det gör vi.

Kommentarer
Postat av: M

Jättefint har ni fått det! Puss!! <3

2015-12-09 @ 14:26:21

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0