Tredje advent, Lucia och julbak.

I söndags var det tredje advent, Lucia och även dags för oss att julbaka lite!
 
Sarah H och Niclas kom hem till oss och gjorde oss sällskap.
 
Jag bad Dan och Niclas dekorera apelsinerna med nejlikor. Vissa blev fina.
 
Andra blev såhär. Haha.
 
Medan Sarah bakade chokladdoppad lakritskola, passade jag på att baka Leilas snöbollskakor. Ett desto mer steg-för-steg inlägg kommer.
 
Vi fick glögg dessutom! Har ni provat dessa? Vi har inte gjort det än, men det låter ju jättegott med Lusse-glögg och pepparkaks-glögg.
 
Jag och Dan passade på att julpynta lite också. Nu är det bara granen som skall kläs!
 
Snöbollskakorna bakar jag varje år. De är en självklarhet på julafton och är supergoda.
 
Sedan tittade vi på massvis av trailers och pratade om Star Wars eftersom vi skall se den på onsdag. En mysig Lucia och bra söndagshäng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0