Vernissage, Sam och Jack Daniel's

Igår var jag bjuden på torsdagsgalej och tog med mig Carro och Jaana ut på stan. Sam på mitt jobb hade nämligen ett samarbete med Jack Daniel's och hade målat tavlor som han ställde ut, bland annat sin egen tolkning av just Jack Daniel's. Det fick man ju inte missa! Så vi promenerade till Möllan och Kristianstadsgatan 16 för lite vernissage. I dörren fick vi snygga drinkbiljetter, tack tack.
 
Vi fastnade direkt vid foosball-bordet. Kan meddela att jag var en jättedålig målvakt.
 
Fina Caroline!
 
Vi hängde av oss våra jackor, tittade oss omkring och gick vidare mot baren.
 
Sam hade såklart fått en egen drink. Den smakade banan och curry (som är smaken på Sams favoritpizza btw).
 
Den var annorlunda, men god! Så god att jag drack tre styck faktiskt.
 
En trappa upp stod en DJ och spelade skivor!
 
Och jag träffade lite kollegor, Ingrid bland annat!
 
Och kramade om Sam! Här är hans tolkning av Jack Daniel's. Hur häftig?
 
Annars hängde vi en del i baren.
 
Med två jätteroliga bartenders.
 
Folk!
 
Haha, en typisk Carro-bild <3
 
Vi fick också måla på två av Sams påbörjade tavlor.
 
Och så en bild på mig, så att ni vet att jag också var där liksom. Klockan halv elva tog jag bussen hem igen. Det är en av de saker jag älskar med att bo i Malmö - att kunna vara ute en torsdagkväll, ta bussen hem och ändå vara hemma i vettig tid så att man är pigg på jobbet dagen efter. Tack Sam för ett trevligt torsdagshäng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0