100-års kalas i Sölvesborg.

Medan jag springer rundor i New York så tänkte jag att ni kan få se hur det såg ut i lördags när det var 100-års kalas i Sölvesborg! Min morbor fyllde 45 och min moster 55 och det skulle såklart firas med buller och bång. Bland annat bjöds det på en riktigt god jordgubbsdrink direkt när vi anlände! Tackar, tackar.
 
Sös, Sanne och Per var finklädda och njöt av det härliga vädret på terrassen.
 
Kusin Therese var lika snygg som vanligt!
 
Och så blev det dags för mat. Grillbuffé serverades med hemgjord potatissallad, kryddsmör och sås. MMM!
 
Lillebror Carl var sommarfin i ny skjorta.
 
Den här maten alltså, den bara skriker sommar.
 
Vädret tillät oss dessutom att sitta ute, vilket inte var helt fel. Jag hade till och med bara ben utan att frysa.
 
Vi diskuterade tydligen allvarliga saker. Älskar Sös ansiktsuttryck på denna bild. Den förklarar allt liksom.
 
Tvillingarna var lika söta som vanligt.
 
Hej, hej!
 
När vi väl hade ätit upp var det såklart dags för kaffe och efterrätt! Födelsedagstårta och allt.
 
Och vi sjöng för de fina födelsedagsbarnen!
 
Tillslut satte vi oss på terrassen under en filt, spelade Anna-Lena Lövgren och pratade världsproblem.
 
När klockan var 00.30 och vi hade både sjungit högt och dansat till "do the hustle", så var det dags att åka hem till Skåne igen. Tack fina släkt för ännu en underbar dag i Sölvesborg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0