Måndag i Washington: Genom telefonen.

Idag har det varit en riktig turistdag här i Washington! Jag har tagit många mobilbilder, så jag tänkte att vi skulle kika på dem lite.
 
Vi började dagen klockan 09.00 med att gå till Lincoln Monument. Vi var där lite i lördags också, men det var alldeles för varmt för att titta närmre på det. Det är verkligen väldigt fint här. Mycket kulturellt att titta på och alla byggnader är så otroligt fina. En stor kontrast från New York.
 
När vi kände oss klara vid Lincoln Memorial vandrade vi över bron för att ta oss till Artlington Cemetery. Det är så otroligt varmt här, jag håller på att smälta bort. 35 grader varmt och hög luftfuktighet. Men man skall ju inte klaga!
 
Arlington Cemetery var stort och fint. Där låg ungefär 400 000 soldater begravda. Tyvärr kände inte jag och Dan att vi kunde gå igenom hela området då det var så otroligt varmt. Så efter cirka en timme var det dags för oss att gå tillbaka in mot staden och kika på annat.
 
Vi stannade till vid World War II Memorial.
 
Och gick därefter bort mot Thomas Jefferson Memorial.
 
Och avslutade vår turistdag med att besöka Franklin D. Roosevelt Memorial och Martin Luther King Monument. Nu skall vi förbereda oss inför kvällen. Klockan är ungefär 16.30 här. Hoppas ni har det bra där hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0