New York: Onsdag.

Sådär! Ber om ursäkt för dålig uppdatering såhär om USA-resan. Men mina bilder hålls gisslan på Dans dator, men jag jobbar på att få över dem till min. Men i vilket fall som helst! Eftersom tisdagen blev lite sisådär i New York så bestämde jag och Dan oss för att ha en riktig turistdag på onsdagen. Vi skulle hinna med så mycket vi bara kunde. Så vi packade vår ryggsäck med diverse nödvändigheter och gick mot Central Park!

Central Park är verkligen fint. Det känns så konstigt att ha en gigantisk park mitt i stan! Jag älskade de här små meddelanden som var inristade i parkbänkarna.

Vi hälsade på Columbus.

Hej från Turist-Dan och Turist-Sofie.

Vi traskade runt i Central Park i nästan tre timmar, men ändå hann vi bara se ungefär halva parken. Hur jäkla stor är den liksom?

Den här utsikten alltså.

Men så plötsligt började det ösregna och det var dags för oss att navigera oss vidare! Dan hade köpt till så att han kunde surfa för en fast kostnad i USA, vilket var helt suveränt. Google Maps var vår bästa vän under den här resan.

I ösregnet sprang vi till Luke's Lobster som var ett litet krypin där man kunde beställa lobster rolls. Lobster rolls var något jag hade längtat efter sedan vi först bestämde att vi skulle åka till New York.

Och alltså SÅ gott. Jag blev inte besviken om jag säger så. Något dyrt dock.

Lycklig Sofie.

När vi hade ätit upp och det hade slutat regna så begav vi oss till American Museum of Natural History. Det var inte bara vi som kände för att gå på museum den dagen. Så mycket folk.

Det var verkligen så stort och fint där inne. Min favoritdel var med alla djur.

Blåvalen var så otroligt stor och fin. Det tog ungefär en evighet för mig och Dan att navigera oss till Muséets havsdel, men tillslut kom vi fram!

Därefter kikade vi på dinousarieskelett och jag trillade nästan över en barnvagn som tvunget skulle köra in i mina ben. Så. Mycket. Folk.

När jag och Dan kände oss klara på muséet så var det dags att traska vidare.

Till M&Ms World!

Ville köpa hem ungefär allt i den här butiken, men jisses så dyrt.

Jag köpte såhär mycket färgglatt godis för ungefär 70 svenska riksdaler. Eh.

Men jag fick en gullig liten påse till, så det var helt okej ändå.

Sedan kände jag och Dan att vi nog var klara med turistandet för idag och vi tog oss hem till hotellet. Nu var klockan ungefär sju på kvällen. Vi gjorde oss i ordning för att gå ut och äta.

Hej hej!

Vi bestämde oss för att gå till hamburgarrestaurangen Shake Shack som låg ganska nära vårt hotell.

Men det hade ungefär resten av stan också bestämt sig för. Det är väl sådant man får vänja sig vid när man är i New York. Folk överallt.

Vi beställde och fick en sådan här liten apparat som blinkade när vår mat var klar.

Och voila! Mat. Så otroligt goda hamburgare.

När vi hade ätit upp var jag och Dan så trötta efter dagens utflykt att vi gick hem klockan 21.30 och somnade. Dans stegräknare sa att vi hade gått ungefär 2,3 mil! På torsdagen åkte vi bland annat till Brooklyn, Staten Island och Greenwich Village, men mer om det i nästa inlägg.