New York: Tisdag.

På tisdagmorgonen vaknade jag och Dan upp någorlunda utvilade klockan 7 på morgonen. Eftersom vårt bagage inte hade anlänt från flygplatsen än gjorde vi oss i ordning så mycket vi kunde och gick därefter ut för att hitta ett frukostställe.

Precis i närheten av vårt hotell låg Pennstation, vilket var perfekt några dagar senare när vi tog tåget till Washington DC.

Vi hamnade på restaurangen TickTock som låg precis intill vårt hotell och beställde frukost.

Restaurangen var väldigt färgglad och mysig. Bra service också!

Vi beställde vars en apelsinjuice och jag åt pannkakor med äggröra och Dan åt gröt. En ganska maffig frukost om man säger så.

Sedan bestämde vi oss för att traska vidare.

Så höga byggnader och så mycket folk.

Vi traskade bort till Times Square för att insupa New York-luften. Så otroligt maffigt alltihop.

Vi gick förbi Carolines som är en comedy club i New York och såg att Damon Wayans Jr. från New Girl skulle uppträda! Dock inte under den tid vi var där :(

Sedan gick vi till Central Park och utforskade lite. Men det började regna ganska så snart så vi gick vidare in mot staden igen.

Vi gick förbi Apple Store.

Och hamnade på en gigantisk leksaksbutik.

Eftersom vårt bagage fortfarande inte hade anlänt så gick vi ut och köpte lite nya kläder, gjorde oss i ordning så mycket vi kunde inför kvällen och gick sedan ut igen. Tisdagen blev lite halvdan just pga att man kände sig så himla trött och ofräsch efter resan och inte hade sitt bagage. Men, vi gjorde det bästa av situationen!

Så traskade vi vidare..

.. Ner till Rockefeller Center!

Vi skulle nämligen åka upp i den här byggnaden!

Hej från en turist!

Och så gick vi in och åkte upp. Det var otroligt mycket folk och alla ville såklart fotografera Empire State Building.

Otroligt fin utsikt.

När vi kände oss klara på Top of the Rock så åkte vi ner till restaurangen som låg precis nedanför för att äta.

Jag åt lobster mac n' cheese, drack cosmopolitan till det och Dan åt fishtacos.

Trött turist.

Ber om ursäkt om många bilder blivit lite mörka. Jag har försökt redigera dem från Dans dator som inte alls har samma program som jag har. Skall försöka föra över alla bilder till min dator istället, men det har gått sådär. Behöver en ny extern hårddisk. Vi fick i alla fall gratis efterrätt.

Sedan gick vi på  bio och såg minions och jag somnade tusen gånger om för att jag var så jäkla trött. Men filmen var gullig och bra och vi satt i världens största biosalong. Och det var första dagen i New York hörrni! På kvällen fick vi tillbaka vårt bagage, vilket underlättade en del för resterande dagar.