Du kom emot mig. Och det var över.

Sedan Sandra Beijer visade upp några dikter av Kerstin Thorvall så har jag febrilt letat efter hennes bok "Jag är en grön bänk i Paris" med hennes samlade dikter från 1965-1991. Men tråkigt nog är boken slut hos förlaget och biblioteket här i Lödde hade inte den. Men jag har i alla fall hittat en sida på nätet som delade med sig av några sidor av boken helt gratis, se HÄR. Jag tänkte därför att vi skulle kika på några av Kerstin Thorvalls texter som jag lyckats få tag på. Jag älskar verkligen sättet hon skriver på. Inte särskilt pretantiöst eller ens poetiskt egentligen, utan bara verkligt. Ord som känns i hjärtat och meningar man själv någon gång har tänkt. Vi kikar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0