Födelsedagskalas med släkten.

Okej, efter 78 försök lyckades jag ÄNTLIGEN ladda upp alla bilder här i bloggen från i lördags. Tycker blogg.se kan skärpa sig när det kommer till att ladda upp bilder. Gah. I alla fall. Såhär fint hade jag och Dan fixat det i lokalen! Mamma, pappa och mormor hjälpte oss också med massvis av förberedelser!
 
Temat lyckades bli blått, vitt och gult. Mycket vårigt och fint tycker jag.
 
Klockan 13 började Dans släkt samt vänner till min familj att anlända!
 
Vi bjöd på smörgåstårta som Dans mamma bland annat hade bakat, men de glömde jag fotografera. Så jag tycker att vi går direkt på efterrätten istället! Mammas hembakade kladdkaka, min hembakade citronkladdkaka, mormors hembakade rulltårta och hallongrottor. Mycket hembakat med andra ord!
 
Kakor <3
 
Så minglade vi runt lite och jag öppnade alla fina presenter jag hade fått! Hatar att öppna presenter inför alla, men tycker själv att det är kul när andra gör det. Men att stå där uppe framför alla och försöka förmedla sin oerhörda tacksamhet är jobbigt tycker jag. Vill hellre öppna ensam framför personen jag fick presenten av.
 
När klockan var 16.30 hade alla gäster gått hem och jag svidade om till en ny klänning som ni vet.
 
Klockan 18 börjde nämligen sittning nummer två som bestod av min släkt samt Dans bröder med familj.
 
Även här glömde jag fotografera smörgåstårtorna innan vi började äta, men ni får en bild på dem ändå. Sådär halvuppätna och fina. 
 
GOTT!
 
Så blev det dags för kaffe, kaka och...
 
Baileys! Här har vi kusin Therese förresten!
 
Senare under kvällen höll Sös ett fint tal till mig! 
 
Pappa också.
 
Och alla sjöng.
 
Anders fyllde 55 år i lördags och därför var vi givetvis tvungna att sjunga för honom också!
 
Så minglade vi runt, dansade, öppnade presenter och åt smörgåstårta klockan 2 på natten.
 
Dagen efter hittade jag sådana här bilder på min kamera:
  
 
Mycket fint. TACK ALLA som var med och firade min dag och tack så hemskt mycket för alla presenter! Vad jag har fått kommer jag visa i några andra inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0