Vårruset, 2015.

Så igår var det den 4:e maj och förutom att det var Star Wars-dagen var det även dags för Vårruset i Malmö!

Så efter jobbet gick jag hem till Sös som var så snäll och lånade ut sin lägenhet så att jag kunde byta om och förbereda mig inför loppet. Här ser ni mitt loppnummer förresten! Jag tycker verkligen att det var en stor skillnad från förra året när jag skulle springa. Förra året behövde jag verkligen bygga upp min kondition för att ens klara av att springa 5 km medan nu så springer jag redan minsta 5 km i veckan och därför kändes det inte alls lika nervöst och pirrigt.

Väl på stadion där loppet skulle börja, mötte jag upp mina lagkamrater som bestod av Jacqueline, Maria och Mia. Caroline skulle också egentligen springa men eftersom hon har skadat sin fot var hon vår hejarklacksledare istället!

Så var det dags för uppvärmning!

Jag hade en ny löparjacka och nya träningstights dagen till ära.

Vi var väldigt taggade! Det är verkligen superroligt att springa i lopp, det blir liksom en helt annan stämning än om man springer själv.

Så blev det dags för start! Get set, ready, GO!

Och här har ni mig, 5 km och 30.02 minuter senare!

Jag är så himla nöjd med min tid! Förra året sprang jag in på 34 minuter och i år sprang jag in på 30! Det är en stor skillnad och jag är nöjd över att jag armbågade mig fram under loppet.

Här ser ni mina tider för varje kilometer.

Fyra styck nöjda löpare och en stolt lagkapten/hejarklacksledare!

När vi hade hämtat ut våra jackor och kikat runt på alla smakprover var det dags för en välförtjänt picknick. I picknick korgen hittade vi saker till en wrapsmiddag.

Så åt vi och pratade om livet och när det tillslut blev för kallt var det dags att gå hem. Men det var en helt perfekt avslutning på en annars ganska grå måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0