Busslistan.

När vi flyttar till Malmö så kommer jag inte att behöva åka buss till jobbet längre. Det skall bli så himla skönt! Jag går ner från cirka 1-1,5 timmars pendeltid till typ 5 minuters cykling. Men det har fått mig att fundera lite också, det är ju trots allt rätt skönt att åka buss. Jag får ju ganska mycket gjort, eller jag har i alla fall möjligheten att göra en del saker. Så jag skrev en lista! Sådant jag brukar göra på bussen till och från jobbet.
 
 
På väg in till jobbet:
 
- Sova! Jag är alltid så trött på morgonen, så jag brukar vila lite extra.
 
- Ibland bloggar jag om jag inte hunnit med det tidigare.
 
- Jag kan bättra på mitt smink om jag känner för det.
 
- Lyssna på musik eller podcasts.
 
- Fundera på om jag vill köpa en vaniljlatte eller inte.
 
- Panika över mina kläder och sedan komma på att de nog är helt okej ändå.
 
På väg hem från jobbet:
 
- Varva ner eller sova igen.
 
- Fundera vad vi skall äta till kvällsmat och ringa Dan för att berätta vad han skall handla.
 
- Ringa till kompisar eller posta superviktiga saker på Facebook.
 
- Lyssna på massvis av musik.
 
 
Se! Det finns ju ändå en hel del som jag kan göra på bussen. Men sedan kommer jag på att de här sakerna kan jag göra i vår sprillans nya lägenhet också. Det känns alltså inte så hemskt att slippa bussåkandet ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0