En rosa månad.

Nu såhär i oktober är det ju en jätteviktig sak som uppmärksammas, nämligen bröstcancer. Visste ni att bröstcancer är den vanligaste cancerformen bland kvinnor och att ungefär var nionde kvinna drabbas?
 
Jag köper ett rosa band varje år och sätter på min kappa. Jag köper "rosa produkter" i affären där några extra kronor går till cancerfonden samt köper alltid de dyra rosa bandet-påsarna istället för de vanliga. Även om det bara är några kronor hit eller dit, så kan de ändå göra skillnad.
 
I år är det 13:e året i rad som kampanjen genomförs och i år är det Mårten Claesson, Eero Koivisto och Ola Rune som har designat bandet. "Varje dag får 20 kvinnor i Sverige bröstcancer. På vårt rosa band ryms ungefär lika många stora cirklar med en liten cirkel mitt i. Ett enkelt mönster och en påminnelse om varför vi måste bekämpa denna sjukdom." förklarar de mönstret på sin design. Fint tycker jag och endast 30 kronor kostar den. Spring och köp en du också vet jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0