Thairäkor i kokosmjölk.

För någon vecka sedan lagade jag och Dan en thaigryta med räkor och det receptet tänkte jag dela med mig av! Vi utgick från detta recept. Ni behöver: vitkål, krossade tomater, kokosmjölk, haricots vert, räkor, färsk koriander, vitlök, röd currypasta och fish sauce. Vi hade även bambuskott och vattenkastanjer i, men jag tyckte inte att det passade till riktigt.
 
Börja med att hacka lite vitkål.
 
Stek sedan vitlök och röd currypasta i en stekpanna.
 
I med vitkålen.
 
Häll i en burk krossade tomater och en burk kokosmjölk.
 
Lite fish sauce.
 
Häll i de övriga grönsakerna.
 
Låt det koka lite.
 
Precis innan ni tar bort grytan från plattan häller ni i räkorna och så på med lite koriander.
 
Servera med råris! Voila. Ät och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0