Edvins dop, 9 april

I lördags åkte jag och Dan ut hit! Till kyrkan i Sireköpinge för att se Robin och Nejas son Edvin döpas.
 
Det var sol ute och jag och Dan var tidiga, så vi hängde i solen lite.
 
Och så slog klockan 14 och det var dags för dop! Neja hade gjort ett jättefint dopprogram.
 
Inne i kyrkan!
 
Marica, Roger och deras barn Colin och Elise höll oss sällskap långt bak i kyrkan :)
 
Och så traskade sällskapet in!
 
Nejas syster Elin vad gudmor och Robins bror Jens var gudfar.
 
Nejas lillasyster Hanna sjöng två låtar i kyrkan. Jättefint och rörande!
 
Och så blev Edvin döpt och visades upp för alla i kyrkan.
 
Och här har vi hela ligan när dopet var slut! <3
 
Efter dopet åkte vi till församlingshemmet i Kågeröd där vi skulle äta och umgås.
 
Rebbis!
 
Valter!
 
Inne i lokalen hade Neja och Robin pyntat jättefint. Edvin Olle Horsner! Så fint.
 
Och det bjöds på urgod mat!
 
Och här är en del av mitt sällskap! Rebbe, Johan och så Dan såklart.
 
Rana och Edvin!
 
Valter och Colin.
 
Man måste passa på att bebisgosa såklart!
 
Och så åt vi mycket och länge.
 
Finaste Neja och självaste dopbarnet!
 
Efter maten bjöds det på ursöta tårtor och kaffe.
 
Hur fint?
 
Och cupcakes!!!! Åt bara en och ångrar mig som sjutton nu. Skulle ätit minst tre. De var så goda.
 
Omnom.
 
Jag snodde den här från Nejas blogg. En bild där jag faktiskt är med också, woho!
 
Sedan öppnades det presenter och klockan 18 tackade vi för oss. En jättefin och mysig dag, och ett otroligt fint dop! Tack Neja och Robin! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0