Torsdag, en fjäril och rödbetsbiffar.

Hej på er! Hoppas att ni har haft en bra torsdag!
 
Såhär såg jag ut idag när jag hängde på jobbet en hel dag. Jag får snart inte ha på mig dessa byxorna mer. Har på mig dem heeela tiden, men tycker de är så sköna. Till dem hade jag en kortärmad polotröja från Lindex. Ser förresten att jag behöver putsa vår spegel, haha.
 
På lunchen var jag, Lotta och Ingrid ute och gick. Det blåste jättemycket och regnade lite också. Vi hittade en fjäril på asfalten, som liksom bara satt. Flög inte iväg eller något. Vi plockade upp den och satte den i lä, så att det inte skulle regna på den. Fast att det var lite sorgligt, så var det ändå ett fint vårtecken att få se att fjärilarna är på väg nu med.
 
Dagens rätt från matkassen var rödbetsbiffar med bulgursallad! Det tog evigheter att laga.
 
Men var SÅ gott och sjukt mäktigt. Dessutom blev det över till matlåda, woho! Försöker spara så mycket pengar som möjligt just nu, och då är det ganska bra om man inte lägger 300 kr i veckan på lunch. Nu tittar jag på Gåsmamman och ska snart lägga mig och läsa. Hur har er torsdag varit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0