Elins & Andreas bröllop: Bröllopsfesten del 1.

Tänkte att vi fortsätter med inlägg om Elins och Andreas bröllop! Efter kyrkan skjutsade min pappa oss ut till Margullgården i Flädie där själva bröllopsfesten skulle hållas.
 
Jag var pepp på att fira kärleken!
 
Inne i lokalen var det dekorerat så himla fint med vita dukar, ballonger och blommor.
 
Vi fick fördrink och minglade runt lite. Jag åt tusen snittar pga hade inte ätit riktig lunch och var superhungrig.
 
Min snygga dejt!
 
Vi ställde presenten på presentbordet, skrev ner kärleksråd och kikade vidare i lokalen.
 
Jag såg ut såhär förresten! I en mörkgrön klänning från MQ.
 
Dan halvmatchade mig med ljusgrön slips och näsduk.
 
Så fick vi reda på att brudparet snart skulle komma och ställde oss ute på gården.
 
Andreas och Elins urgulliga dotter Novalie.
 
Och så anlände dem och vi kastade vita rosenblad!
 
De hälsade oss alla välkomna och vi skålade.
 
Sedan var det dags att gå upp en trappa för att inta våra platser.
 
Här satt jag, hejhej.
 
Dukningen var jättefin och gick i beige, vitt, rosa och grönt.
 
Elins kusin Hanna var en av mina bordsgrannar.
 
Brudparet tog plats och så fick vi sätta oss ner.
 
Till förrätt blev det en räkbakelse med (hör och häpna) OSTBÅGAR! Så sjukt och helt galet att det var så gott? Vem hade kunnat ana?! Den var fantastiskt god i alla fall.
 
Elins pappa höll tal.
 
I festprogrammet hittade man fina berättelser om hur Elin och Andreas träffades, sånger, böllopsbingo, kvällens meny och mycket mer.
 
Sedan blev det dags för varmrätt!
 
Som var rökt vildsvin, potatisgratäng, sallad, gelé och äppelmos. Gud så gott. Åt tills jag dog.
 
Det fina brudparet! För att inte överrösa er med en miljon bilder i ett och samma inlägg kommer jag att skriva ytterligare ett inlägg om hur resten av bröllopsfesten var. Stay tuned!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0