15 frågor om julen.

 
Vad är det bästa med julen?
Att träffa familjen, få äta hur mycket man vill, titta på Kalle Anka och öppna paket. Fast egentligen tror jag att det är myskänslan över allting.
 
Vilka tre saker önskar du att få mest av allt i julklapp i år?
Jag önskar mig inte sådär jättemycket i år, tror att sådant försvinner lite ju äldre man blir. Men topp tre är väl vinglas från Iittala, pund till vår Londonresa och ett par örhängen från Edblad.
 
Vad är roligast, att ge eller få julklappar?
Svårt. Jag älskar att ge och sedan se när personen öppnar presenten, men det är också kul att få såklart.
 
 
Har du tittat på julkalendern i år?
Ja, Selmas jul! Tycker den är helt okej hittills, ändå lite spännande.
 
Vilken är din bästa julfilm?
Har inte någon sådär direkt för brukar inte titta på så många. Gillar Grinchen med Jim Carrey i huvudrollen, brukar se den varje december.
 
Din bästa jullåt?
Last Christmas med Wham! Kan inte hjälpa det, älskar den. Sedan gillar jag She&Him's julskiva också, tips tips.
 
 
Vad äter du mest av på julbordet?
Jag är en sådan som äter allt. Äter kanske mest av mammas Janssons frestelse och mormors köttbullar, men är ganska duktig på att ta lite av varje.
 
Vad dricker du helst till julmaten?
Julmust light, vatten och vitt vin. Har helst tre glas så att man kan varva. Maten är ju så salt.
 
Vad är ett måste på godisbordet på julafton?
Leilas snöbollskakor som jag bakar varje år.
 
När börjar du julpynta samt klä granen?
Jag brukar börja julpynta vid 1 december eller 1:e advent, granen kläs vid Lucia.
 
 
Vilka färger har du mest av till jul?
Rött, grönt eller vitt.
 
Ser du på Kalle Anka varje julafton?
Varje år!
 
Ser du på Karl-Bertil Jonsson?
Aldrig.
 
Skulle du kunna tänka dig att fira jul utomlands?
Ja, varför inte! Fast hade helst velat att det skulle vara i ett land där de har vinter och inte ett tropiskt land liksom. Utan kanske USA, England, Paris, Tyskland eller liknande.
 
Tänker du göra något annorlunda i jul till skillnad från förra året?
Njae, det vet jag inte. Förra året var vi hos mormor i Åhus och nu kommer vi vara hos mamma och pappa i Lödde, men annars kommer det vara ungefär likadant vilket är mysigt! Jag har inte julbakat lika mycket i år dock, det kanske räknas?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0