24 december: Julafton

I lördags var det självaste julafton! Då klädde jag upp mig i den här klänningen från Indiska, tog Dan under armen och åkte hem till mamma och pappa i Lödde.
 
Där kramade vi om en del av släkten på mammas sida, såsom kusin Sanne, moster och mormor och såklart alla mina syskon.
 
Mamma hade dukat SÅ fint i vardagsrummet. Hon är expert på att pynta till det min mamma.
 
När klockan slog 13 var det dags att äta julbord! Allt hade dukats upp i köket.
 
Såsom ägg och lax.
 
Dopp i grytan, köttbullar, julskinka, Janssons frestelse.
 
Och mycket, mycket mer.
 
I vardagsrummet stod också granen påpälsad och fin.
 
Mina småbröder hade klätt den dagen innan och jag tycker att de gjorde ett jättebra jobb. Vi har kastat vår gran nu, den barrade så himla mycket och hade torkat ut typ. Jag är inte så duktig på att ta hand om träd tydligen.
 
Fina familjen <3
 
Titta så gott! Det till höger är en vetekaka doppad i skinkspad om någon undrar. Dopp i grytan alltså.
 
När vi ätit upp vilade vi lite. Sedan slog klockan 15, kaffe och kakor dukades fram och så gick vi upp och tittade på Kalle Anka.
 
Efter Kalle kom Tomten och hälsade på! En jättesöt tomte som liknande min mamma väldigt mycket. Hmmm?
 
Vi satt spända för att se vilket paket som skulle gå till vem. Eller, det var vi kanske inte. Men det är alltid kul med julklappsutdelning!
 
Och när alla julklappar var utdelade gick vi runt i ring och öppnade ett paket i taget så alla kunde se vad man fick.
 
Det tog cirka 2,5 timmar att öppna alla julklappar.
 
Då tyckte vi att vi hade gjort oss välförtjänta av risgrynsgröt! Mormor hade gjort och tagit med sig. Inget slår mormors gröt!
 
Danis! Och sedan umgicks vi, tittade på Karl Bertil Jonssons julafton och spelade Super Mario. Bra julafton med fina familjen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0