Lördag i Lödde med nutellasemlor och fondue.

I lördags tog jag på en av mina glittrigaste polotröjor (och matchade svarta jeans med blå strumpor..), tog Dan under armen och åkte hem till mina föräldrar i Löddeköpinge. Där skulle vi nämligen spendera vår lördagkväll!
 
Hemma hos mamma och pappa kunde man hitta Sebastian och min lillebror Christoffer som också skulle fira lördag med oss.
 
Pappa var dessutom så snäll och hämtade upp oss i Malmö eftersom han ändå skulle köpa såser från Elysée. Vi skulle nämligen äta fondue! Man kan ju inte äta fondue utan såser från Elysée.
 
Alltså skoja så gott.
 
Jag hade bestämt redan på måndagen den veckan att lördagen skulle vara dagen jag åt nutellasemlor. Jag längtade heeeela veckan och sedan köpte jag med mig ingredienser hem till mamma och pappa.
 
Blandar mandelmassa med nutella.
 
Och voila!
 
Jag kallar dem nutellaburgare. Det ser ju verkligen inte ut som semlor liksom. Nåja, de kanske inte var vackra men de var väldigt goda. Jag åt två stycken och sedan mådde jag illa. Hade nog kunnat äta en tredje egentligen, men fick liksom hindra mig själv.
 
Resten av kvällen spelade vi Med andra ord och Ryktet går. Vid 23-tiden tog vi bussen hem igen. Fin lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0