Nyårsafton 2015/2016.

Sådär! Nu kommer det en miljon bilder på hur vår nyårsafton såg ut. Kameran gick varm under kvällen och jag har nu redigerat cirka 250 bilder. Pjuh. Såhär hade vi det!
 
Jag och Dan hade fixat inför nyårsafton flera dagar i förväg. Vi hade handlat mat, köpt dekorationer, köpt ett extra bord och så vidare. Vi skulle trots allt ha 20 personer över på middag.
 
Och såhär blev det tillslut! Dekorerat med ballonger och girlanger och guldstjärnor och allt.
 
Vi hade även gjort bordsplacering och allt.
 
Från taket hade jag hängt Happy New Year-girlanger som jag köpt på Partyland.
 
Innan alla gäster anlände dukade vi fram snittar och bubbel.
 
Jag hade gjort några med kalkonröra.
 
Några med creme fraiche och rom.
 
Några med chèvreost och honung och några med tapenade.
 
Och så till sist några med anklevermousse och cumberlandsås.
 
Voila! Bubblet var inget annat än chapel hills mousserande söta vin.
 
På balkongen var det dekorerat med marschaller och ljusslingor.
 
Och så började det trilla in folk!
 
Såsom Angelica.
 
Min bror Christoffer och hans vänner Pontus och Sebastian.
 
När alla hade anlänt var det dags för förrätt! Hummersoppa med stekt bröd. Jag hade räknat lite fel på soppan så när jag skulle ta till mig själv var det knappt något kvar. Det är därför det ser så himla lite ut i tallriken. Haha.
 
Vi smällde sådana där "poppers".
 
Bredvid mig satt Sarah.
 
Och snett mittemot satt Emelie och Philip!
 
Niclas var nyårsfin och stilig!
 
Finfina människor! <3
 
Sen fick vi den genialiska idén att bränna tomtebloss inomhus. Eh? Don't do this at home kids. Alltså seriöst. Brände ju hål i både servetter, bord och duk. Tomtebloss = utomhusgrej helt enkelt.
 
I väntan på varmrätten tog vi jelloshots som Sarah och Niclas hade förberett!
 
Lina, Carro och Emelie!
 
Lars och Lina!
 
Och så blev det dags för varmrätt efter många om och men. Fläskfilé, oxfilé (tog några av de rödaste bitarna, asgott ju), pressad potatis, kantarellsås och haricoutverts samt gorgonzolasmör som jag tydligen inte tog själv första omgången.
 
Ralle, Jaana och Amanda!
 
Ralle!
 
Angelica och Micke.
 
Micke knöt sin bordsplacerings-lapp i sin fläta. Mycket tjusigt.
 
I väntan på kaffe och efterrätt.
 
Efterrätten hade Sarah och Niclas gjort! Vit chokladmousse med exotiska frukter. Så otroligt gott och fräscht efter annars ganska tung mat.
 
Carro hade tagit med sig Fireball.
 
Innan tolvslaget körde vi quiz. Vad hade hänt 2015 inom musik, film och politik samt vad var de mest populäraste sökningarna på google? Folk var ganska duktiga faktiskt, trots något svåra frågor.
 
Och sedan slog klockan tolv och vi gick ut för att ställa oss på balkongen.
 
Tittade på fyrverkerier.
 
Och kramades gott nytt år!
 
Gott nytt 2016!
 
Och så tände vi en del tomtebloss UTOMHUS!
 
Plötsligt var det den 1 januari och Carro fyllde år!
 
Och så sjöng vi och hurrade!
 
Och Carro fick öppna presenter. Här blev det något suddiga bilder för att någon hade krånglat lite med mina inställningar på kameran och jag märkte inte det förrän dagen efter. Nåväl.
 
Sedan hängde vi och spelade musik och åt chips tills klockan var 03 på natten och de sista gästerna gick hem. Tack alla för en finfin nyårsafton och tack för att ni ville hänga med oss! Nu börjar år 2016 och vi hoppas att det kommer bli ett jättebra år.
 
Vi avslutar det här inlägget med lite selfies tycker jag:
<3

Kommentarer
Postat av: Jaanis

Himla fin kväll <3

Svar: <3
Sofie

2016-01-04 @ 22:56:39

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0