Midsommarafton 2016.

Tänkte att det var dags att visa hur vår Midsommarafton såg ut! Jag började morgonen med en ordentlig promenad för att plocka blommor, sedan gick jag hem och gjorde vid mig och förberedde inför dagen.
 
Jag och Dan mötte upp Micke, spatserade till Slottsparken och intog en plats där vi skulle spendera förmiddagen.
 
Vi mötte upp resten av gänget för att vägleda dem till vår väl utvalda plats.
 
Micke, Carro och Sarah H!
 
Jag hade tagit med mig en midsommardekoration för att få till stämningen lite extra.
 
Vi åt medhavd picknickkorg.
 
Och knöt blomsterkransar!
 
Gulliga Carro och Sarah.
 
Niclas och Lina.
 
Sös och Micke.
 
Och såklart Dan <3
 
Niclas störde som vanligt när jag tog outfitbilder, haha.
 
När vi ätit klart var det dags för kubb. Vi körde lagen "killarna mot tjejerna" bara för att männen alltid är så stöddiga och tror att de kan vinna. Men tji fick dem, för vi vann med hästlängder.
 
Så himla härlig stämning det var i parken förresten. Det var flera olika gäng som samlades. Vissa grillade, andra spelade fotboll, solade och det var inte bara vi som spelade kubb. Det var så otroligt fint väder. Hoppas det kommer igen resten av sommaren.
 
När vi var klara med kubbet gick vi hem och bytte om, som jag visade i förra inlägget.
 
Och hängde på balkongen för att svalka av oss lite.
 
Vid 18-tiden anlände vi till Bunkeflo och traskade till Sarah och Niclas. De hade dukat upp så fint på deras uteplats!
 
Med sånghäften och bordsplacering.
 
Så mysigt!
 
Carro och Micke var gulliga och peppade. Tänk att jag känt dessa två så himla länge!
 
I vardagsrummet hade Sarah och Niclas dukat upp med diverse godsaker.
 
Som ägg med majonnäs och räkor.
 
Hemgjord västerbottenpaj,
 
Sarah hade gjort en sinnesjukt god räkcheesecake!
 
Och såklart sill, nypotatis, gräddfil och gräslök.
 
Och så en liten jordgubbsvimpel för att göra det extra festligt.
 
Såklart köttbullar och prinskorvar också! Niclas hade dessutom grillat, så att det inte endast skulle vara den vanliga midsommarmaten.
 
Fina Sarah!
 
Midsommarmat <3 Tröttnar aldrig.
 
Det fina värdparet!
 
Så var det dags att sjunga och snapsa.
 
Älskar det här gänget och är så glad över att få hänga med dem.
 
Vi skulle ta gruppbild och Sarahs och Niclas granne som bodde en våning upp sa att han kunde ta en bild på oss. "Du snor inte telefonen väl?" frågade jag, "I så fall vet ni var jag bor" svarade han.
 
När vi sedan hade ätit upp maten och sjungit ett par gånger om, så var det dags för midsommartårta!
 
Sarah hade bakat en chokladkaka toppad med grädde, jordgubbar och blåbär. Så god!
 
Fina midsommarflickor.
 
Vi satt ute länge och det var inte kallt en endaste sekund.
 
Vid 23-tiden började det regna och åska och då gick vi in och hade midsommarquiz! Visste ni att jordgubbar först kallades för ananassmultron till exempel? Quiz är bra grejer alltså.
 
Vi hängde tills klockan var 2 på natten och det var dags att åka hem. Så himla bra infirande av sommaren!

Kommentarer
Postat av: M

Så mysigt ni verkade ha det!! <3

2016-06-29 @ 08:05:40
Postat av: Anonym

Ååååååååh! Ni alltså❤️❤️❤️

2016-06-29 @ 14:52:56

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0