Sommarlistan.

 
Mina planer för sommaren:
I sommar ska jag, Dan, Sarah och Niclas åka till Fuerteventura i en vecka. Vi skall sola och bada och bara ha det riktigt härligt. Annars tänkte jag vara i Malmö så mycket som möjligt. Jag och Dan skall äta ute, cykla runt i stan och bada i havet. Försöka varva ner, äta mycket jordgubbar och njuta av sommaren. Sitta i Folkets park och sjunga allsång och dansa på uteserveringar tills solen går upp. I slutet av sommaren så gifter sig mina vänner Elin och Andreas också! Skall bli så kul.
 
Hur länge ska du vara ledig?
Vecka 28-31 och sedan två dagar in på 32 också. Så 4 veckor och 2 dagar, härligt!
 
Vad ser du mest fram emot?
Att vara ledig. Och längtar väldigt mycket efter att få ligga vid poolen i Spanien och läsa böcker och äta hur mycket mat jag vill eftersom vi kommer ha all inclusive.
 
 
Vad kommer du köpa inför semestern?
Jag tycker faktiskt att jag har köpt det mesta redan? Har redan fixat en ny bikini och en ny morgonrock som jag skall glida omkring i. Men vill köpa lite fler böcker inför resan!
 
Kommer du bli brun?
Hoppas! Tycker dock inte om att bli för brun, jag ser så påspacklad ut då. Lagom är bäst.
 
Vad kommer du äta?
Maaassa tapas, kräftor, räkor och grillat! Omnom.
 
 
Vad kommer du dricka?
Cola såklart! Cava och prosecco, isvatten, rosévin och thé. Kanske en och annan vaniljlatte.
 
Det här lyssnar jag på i sommar:
Kanske skall börja lyssna på sommarpraten? Jag är egentligen inte så mycket för sådant. Tycker om vissa poddar, men har rätt svårt att fastna. Speciellt när de varar i flera timmar, som just sommarpraten gör. Det kommer nog mest bli spotify som jag lyssnar på i sommar.
 
Hur kommer du att göra dig illa?
Jag kommer få skavsår på hälarna och få massvis med myggbett. Annars hoppas jag inte att jag kommer att skada mig, haha.
 
Vad kommer du ha på dig?
Klänningar och jeansshorts och t-shirts. Ankellånga jeans såklart när det regnar.
 
 
Vad oroar du dig för?
Att ångesten skall krypa på som den lätt gör när det är sommar. Att jag skall bli rastlös och planera in alldeles för mycket saker och sedan inte ha tid att vila ut ordentligt.
 
Hur kommer du minnas din semester sen i september?
I slutet av varje sommar brukar jag oftast vara så mycket redo för hösten. Det är någonting med all värme och semesterhets som tar ut sig på mig. Förhoppningsvis kommer jag minnas sommaren som väldigt lyckad, men också vara väldigt peppad inför hösten och dess utmaningar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0