Tomatplanta, hallon- och blåbärsbuskar.

Jag har lite nya plantor som komplettering till min lilla odling. I lördags fick jag den här tomatsticklingen av Sarah och Niclas! Den hade redan en massa rötter, så i söndags satte jag mig på balkong och planterade den i en kruka.
 
Antagligen fick den en helt för liten kruka, men jag tänker att den kan hänga där så länge och sedan kan jag plantera om den.
 
Jag vågar inte riktigt sätta ut den på balkongen än. Det blåser så mycket där och jag är typ rädd att den skall blåsa iväg. Haha. Så den får stå i dörröppningen istället och där det är massvis med sol.
 
I måndags ringde dessutom Niclas mig och sa att han var på Blomsterlandet i Lödde och att de hade rea, kanske ville vi ha några bärbuskar med oss hem? Javisst sa jag! Så köpte Niclas en blåbärsbuske och en hallonbuske till oss för endast 100 pix sammanlagt. Så billigt och bra. Nu står de på vår balkong och inom kort skall jag köpa ett par nya krukor till dem. Krukorna som de har nu passar ju inte jättebra. Snart, snart kan vi ha en liten djungel på balkongen!

Kommentarer
Postat av: M

Hoppas du får många tomater, blåbär och hallon!! :-) Puss <3

2016-06-30 @ 11:59:42

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0