Bönpasta och laxfilé.

Igår lagade jag en ny rätt som jag hittade på Facebook och som jag tänkte att jag kunde dela med mig av! I originalreceptet skulle man dock ha gravad lax, men jag bytte ut detta mot laxfilé. Det man behöver är:
- Laxfilé (obviously)
- En gul lök
-Cirka 5-6 dl creme fraiche
- Vitlök
- Fiskfond
- Dill
- Pasta (eller bönpasta som jag använde)
Jag började med att sätta in laxfilén i ugnen på cirka 200 grader.
 
Därefter hackade jag och stekte löken och pressade i vitlök.
 
Hällde därefter i creme fraichen.
 
Och fiskbuljongen.
 
Salta, peppra och låt koka lite.
 
Koka upp pastan och lägg i såsen.
 
Blanda runt och häll sedan till sist i dill.
 
Voila! Klart!
 
Ät och njut! Måste dock säga att pasta är mycket godare än bönpasta. Jag har ätit bönpasta många gånger, men jag vänjer mig liksom aldrig. Färsk pasta är ju så otroligt gott. Nästa gång jag lagar den här rätten kommer jag att använda det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0