Colins dop, 19/3 - 2016

I lördags tog jag och Dan en stadsbuss, ett tåg och en regionbuss och vips var vi framme i Asmundtorp! Där skulle vi gå på Maricas och Rogers sons dop, Colin!
 
Kyrkan i Asmundtorp är verkligen jättefin. Ståtlig och klassisk.
 
Inne i kyrkan träffade vi kompisar såsom Ivan, Sara och Alicia.
 
Och längst fram stod Marica, Roger, deras dotter Elise, gudmödrarna Neja och Caroline och så såklart lilla Colin.
 
Neja läste en fin text!
 
Robin och lilla Edvin!
 
En vän till Marica och Roger sjöng fina låtar såsom En helt ny värld från Lejonkungen och Det gåtfulla folket.
 
Och så fick Colin lite vatten i pannan och döptes!
 
Jag tycker att dop är så himla mysiga. Det är viktigt med en engagerad och bra präst tycker jag, vilket denna prästen verkligen var.
 
Och här har vi det fina sällskapet! Marica, Elise, Roger, Caroline, Neja och så lille Colin.
 
<3
 
Efter dopet gick vi över till församlingshemmet och blev bjudna på något så gott som smörgåstårta och bullar! Åt tills jag dog.
 
Marica och Roger hade dukat upp med blå, finvikta servetter!
 
Och sedan var det dags för fika och tårta! Gudmor Caroline hade bakat denna. Hur fin?
 
På tårtan hittade man alla möjliga krabater såsom Musse och Mimmi Pigg samt Nalle Puh, Ior och Nasse.
 
Babblarna och massa annat!
 
Den var jättegod. Jag fotograferade tyvär inte biten jag skar upp, men inuti den var dessutom regnbågsfärgad! Så himla häftigt.
 
Och så lite rulltårta på det. Rullade hem. Bokstavligt talat. I Nejas och Robins bil. Men ändå.
 
Det fina värdparet!
 
Och lille Colin!
 
Så mycket kärlek i dessa bilderna <3
 
Dan!
 
Sedan var det dags att öppna presenter och klockan 16 tackade vi för oss. Tack Marica och Roger för ett jättefint dop och en jättefin lördag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fina bilderna blev ❤ Tack själv och tack för de fina presenterna Colin fick 😊

2016-03-24 @ 12:41:03

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0