Lördagsfika, plockmat och Melodifestivalen.

I lördags gjorde jag mig i ordning för en dag ute på stan.
 
Favorittröjan fick följa med såklart. Har levt i den här hela helgen pga så himla skön.
 
Jag traskade ner till Lilla Kafferosteriet på Baltzarsgatan.
 
Där skulle jag nämligen fika med dessa två! Vi hade planerat in en heldag.
 
Vi började med ungefär världens godaste mochalatte någonsin. Eller ja, jag gjorde i alla fall. Dricker inte vanligt kaffe och då är det rätt gott om man blandar ut det med choklad. Kanelbullen var inte helt fy skam heller.
 
Sedan gick vi en sväng på stan.
 
Bestämde oss för att det var dags att gå hem mot Västra Hamnen igen och handla mat.
 
Det var nästan vår förresten! Jag hade på mig min jacka som jag fick i julklapp av mamma, pappa och Dan och frös inte ens lite.
 
På ICA Maxi handlade vi inför kvällensmiddag: Plockmat/Tapas! Carro gjorde en jättegod halloumisallad.
 
Dan var ute med några kompisar och vi hade lägenheten helt själva. Vi bestämde oss för att äta middagen framför Melodifestivalen! Tyckte att det var ganska bra tävlande i år och var ganska nöjd över att Frans vann.
 
Sedan blev det dags för resten av maten!
 
Såsom prosciutto, ostfyllda champinjoner, ugnsvärmd brieost, melon med mera, med mera.
 
Vi åt tills vi dog, tittade på filmen the Danish Girl och klockan halv tolv åkte mitt lördagssällskap hem. På söndagen vaknade jag upp superutvilad. Kan inte alla söndagar vara så? Kort sagt, bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0