Fredag, grillat och Kirseberg.

Så i fredags var det strålande solsken och jag, Dan och Sarah H började kvällen med att sätta oss på Vigårda och ta vars en drink. På Vigårda har de nämligen superbilliga After Work-drinkar, tips tips. Vi fick plats på deras uteservering och magnoliaträdet blommade för fullt.
 
Sarah!
 
Fläder- och hallondrink har jag för mig att vi drack. God var den i alla fall.
 
Sarah hade rensat i sin trädgård under dagen inne bland buskar och snår och rev sig. Här visar hon mig sitt sår, haha.
 
Jag matchade fint i en puderrosa tröja från Lindex och puderrosa jacka från H&M.
 
När klockan slog sex på kvällen begav vi oss till Kirseberg och hem till Lars och Lina. De hade nämligen bjudit hem oss på middag!
 
Först bjöds det på fördrink, mojito!
 
Lars.
 
De dukade upp på sin innergård och hade förberett för att grilla. Oh, så mysigt. Älskar att man kan grilla nu. Det är så otroligt gott.
 
Lina i väntan på maten.
 
Så blev det dags att äta!
 
Potatissallad, grillad kotlett och vitlökssås. De hade även gjort ett jättegott vitlöksbröd som inte fick vara med på bild.
 
Dan, Lars och Lina.
 
Niclas.
 
Dör så gott. Vi åt mycket och länge och satt ute en bra stund, tills det började bli kallt.
 
Då stannade några kvar för att grilla efterrätten, medan jag och några andra gick in.
 
Desserten åt vi inne sedan. Det blev jordgubbar, banan och vit choklad i folie och sedan vaniljglass till det. Så gott!
 
Sedan hängde vi inne och pratade tills vi blev dödströtta, arbetsveckan började krypa på och det var dags att åka hem. Bra fredag med fina människor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0