Valborgsmässoafton.

I lördags var det ju Valborgsmässoafton och den hade jag, Dan, Carro och Niclas bestämt att vi skulle fira ihop! Vi skulle grilla och handlade massor till grillspetten. Vi samlades klockan 17 hemma hos Carro som bor mitt i stan och började förbereda maten.
 
Niclas!
 
Danis!
 
Medan killarna försökte få igång grillen så började jag och Carro förbereda sangrian som fick bli kvällens fördrink.
 
GAH så gott och så lätt att göra! Det enda vi hade i var: en flaska rödvin, lite socker, en kanelstång, lite torkad nejlika, 33 cl sockerdricka och cirka 1 matsked konjak. Sedan skulle det i en apelsin, 1 äpple och 1 citron. Klart!
 
Farligt gott.
 
Väl ute sken inte solen direkt, men det regnade inte heller och det gick att grilla.
 
Vi separerade grönsakerna och köttet och delade sedan allting så att alla kunde ta lite vad de kände för. 
 
Kallt som attans, men vi låtsades att det är sommar från och med nu.
 
Voila! Dags att äta.
 
Amen skoja så gott. Vi grillade dessutom halloumi och hade köpt saffransaioli (!!!). Sinnesjukt ju.
 
När klockan var kvart över åtta klädde vi på oss och började traska ner mot stan. Vi var ju såklart tvungna att se ett majbål.
 
<3<3
 
Och ett majbål hittade vi i Folkets Park som ligger ungefär 7 minuter från Carro. Nära och bra!
 
Det var galet mycket folk.
 
Vi tittade spänt medan de försökte tända bålet.
 
Mitt Valborgsgäng!
 
Och så äntligen fick de fart på bålet.
 
Plötsligt kom det fler folk som vi kände!
 
Nämligen min lillebror, hans flickvän Alice och deras vänner.
 
Alice hade gjort en septum vilket hon passade väldigt bra i.
 
Helt plötsligt säger Dan "Där är Mark Levengood". Jag och Carro bara "VAR?!" och så stod han precis bakom oss. I Malmö liksom?! Töntiga som vi var, frågade vi om vi fick ta en bild med honom. Haha, och det fick vi. Han var hur trevlig och gullig som helst!
 
Sedan gick vi hem, åt efterrätt och spelade Cards against humanity. Sjukt bra Valborg med några av de bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0