Lördag med stros på stan, hemgjorda hamburgare och spelkväll.

I lördags gick jag och Dan upp tidigt, gjorde oss i ordning och mötte upp Niclas. Sedan promenerade vi ner till stan.
 
Gick över Klaffbron och hälsade på kanalen lite. Hejhej!
 
Och så mötte vi upp Sarah som hade jobbat.
 
Vi strosade runt på stan och investerade i riktigt viktiga saker såsom doftljus och fintvål. Bra grejer.
 
Jag och Dan var gulliga och matchade i mörkgrönt!
 
Sedan gick vi hem och jag och Sarah korkade upp en flaska vin medan killarna lagade mat. Vet inte varför det blev så uppdelat, men bortskämda kände vi oss i alla fall.
 
Och gott blev det! Morötter, sötpotatis och rödlök i ugn, hemgjorda hamburgare, coleslaw och bearnaise. Blev så otroligt mätt efter detta.
 
Efter maten spelade vi kortspelet Chicago och Dan drack den här ölen som hade peppig etikett med texten "Dare risk dream". Bra lördagsord tycker jag.
 
Till efterrätt testade vi på något nytt som jag och Sarah tyckte var gott och Dan och Niclas sisådär. Cypriotisk yoghurt med kolasås och krossade digestivekex. Jag tyckte detta var jättegott! Både syrligt och sött. I alla fall ett alternativ till den vanliga glassefterrätten. Sedan halvsomnade vi i soffan eftersom vi var så otroligt mätta. Mysig lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0