Sydsvenskans kräftskiva 2016.

I torsdags var jag genom jobbet bjuden på Sydsvenskans årliga kräftskiva. Jag, Oskar, Malin, Lotta och Ingrid begav oss ner till kanotklubbens hus vid slottsparken, där festen skulle hållas. Daniel, säljansvarig på Sydsvenskan, hälsade oss alla välkomna.

 

Vi började med en tipsrunda som jag för övrigt sög på. Alltså allmänbildning och jag, vi är kanske inte världens bästa par.

 

I slutet av tipsrundan skulle vi spotta gélegrodor och fick poäng beroende på hur långt vi kunde spotta.

 

Gulliga Lotta!

 

Sedan blev det dags att äta! Gudars så god skaldjursbuffé. Det bjöds på signalkräftor, räkor, krabbklor, ostron och lax. Så gott!

 

Vi satte oss och till bordet hade jag Ingrid, Lotta och Malin.

 

Min tallrik! Gah, så gott.

 

Senare under kvällen fick vi klä ut oss lite med fjäderboar och darth varder-masker och tog selfies.

 

Sedan blev det efterrätt i form av äppelkompott och chokladtårtor. Vid 23-tiden var det dags för mig att traska hemåt. Det var ju trots allt bara torsdag. Finfin kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0