23 frågor om mat.

 
Vad var det senaste du åt?
Eftersom klockan bara är nio på morgonen så har jag inte ätit mer än frukost. Jag äter alltid müsli och naturell yoghurt till frukost, tycker jag står mig ganska länge på det.
 
Din sista måltid, om du fick välja?
Oj så svårt! Jag skulle vilja ha en stor buffé med massvis av olika rätter. Typ pizza, hamburgare, planka, laxfilé, tapas? Ja, lite av varje liksom. Ångest att bara välja en rätt.
 
Bäst mellanmål?
Jag är väldigt kär i chokladproteinpuddingen från Njie. Den är jättegod och man håller sig mätt länge. Men visst, det absolut bästa mellanmålet är ju godiset. Inget slår godis.
 
Bästa matstaden?
I New York kunde man hitta väldigt mycket gott och blandat ute på stan, allt från foodtrucks och hål i väggarna till fina restauranger. Det var liksom inte svårt att hitta något roligt att prova. Jag får se hur det är i Paris, skall bli spännande. Annars är pizzorna väääldigt goda på Krk i Kroatien.
 
 
Mat du ofta har hemma?
Har alltid naturell yoghurt och müsli hemma som sagt. Annars typ knäckebröd, smör, kalkonskinka, ägg och gurka. Resten varierar. Vi brukar inte bunkra upp kylskåpet bara för att, utan handlar det vi behöver till middag.
 
Vad blir det till middag ikväll?
Hmm, vi har faktiskt inte pratat om det än. Har ni några tips?
 
Mat du ogillar?
Bruna bönor, makrill i tomatsås, sushibiten med vit fisk man kan få när man beställer färdigihopsatta menyer.
 
Vad är det konstigaste du har i kylskåpet just nu?
Fish sauce man använder till thairätter kanske? Annars en helt för gammal burk majonnäs.
 
Om du bara fick äta en och samma efterrätt resten av livet?
Någon slags chokladig cheesecake.
 
 
Vad har du för grönsaker hemma?
Gurka, tomat, lök och morötter för tillfället. I frysen har jag ärtor och bönor.
 
Hur är det på ostfronten?
Har ingen ost hemma för tillfället. Haha, alltså låter som vår kyl är helt tom? Älskar ost dock! Är inte så glad i hårdostar, men älskar olika sorters mögelostar och färskostar. 
 
Vad är du ofta sugen på?
Halloumi. Alltid halloumi! Och tacos. Säger aldrig nej till tacos.
 
Bästa stället att handla mat på?
Bästa stället vet jag inte, men vi handlar väldigt mycket på antingen Netto eller ICA Maxi eftersom det ligger väldigt nära oss. Tycker att ICA Supermarket nere vid Hansa är väldigt mysigt då det är uppbyggt som en saluhall.
 
Är du allergisk mot något?
Jag har IBS och behöver därför undvika vissa saker, men det brukar vara ganska svårdefinierat. Undviker därav ost (just hårdostar), pasta och äter helst laktosfritt.
 
 
Vem får äta från din tallrik?
Dan <3
 
Din specialitet?
Olika pajer är min "Vad ska vi göra med alla rester"- och "Vad ska vi äta idag"-middag. Det blir liksom alltid gott och går att slänga ihop det mesta. Perfekt när man vill ta vara på grönsaker som börjar bli dåliga.
 
Nuvarande matberoende?
Sallder från Grönt o' Gott.
 
Vad handlar du ekologiskt?
Främst ägg och bananer. Är ganska dålig på att handla ekologiskt, men försöker tänka på det mer.
 
Vad är ditt favoritlösgodis?
Choklad, lakrits och olika gelégodisar.
 
 
Vad äter du på din födelsedag?
Helst smörgåstårta eller tapas! Alltid prinsesstårta till efterrätt.
 
Somrigaste maten?
Jordgubbar med mjölk.
 
Vad bjuder du på när du får gäster?
Så olika! Men tapas är alltid ett vinnande koncept.
 
Vad är typiskt dig att äta?
Sushi.
 

Kommentarer
Postat av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

Så kul lista:)

2017-04-26 @ 10:37:15
URL: http://www.joannahalvardsson.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0