En dag i Köpenhamn.

Förra onsdagen köpte jag och Dan vars en latte och tog tåget över till Köpenhamn. Den här mannen alltså, den finaste jag har i mitt liv <3
 
Väl i Köpenhamn letade vi upp Carro och Johan som satt någonstans på samma tåg som oss. Vi skulle ha en heldag tillsammans!
 
Vi började med att kika lite inne i rådhuset.
 
Och bestämde oss sedan för att ta en guidad tur på kanalen.
 
<3
 
Köpenhamn är så fint och det var så mysigt med en kanaltur.
 
Efteråt traskade vi ner mot Nyhavn.
 
För att äta lunch! Jag åt rödspätta med nypotatis och remouladsås.
 
Efter lunchen promenerade vi ner till Kongens Have, en park i stan.
 
Så mysigt.
 
Gänget! Jag, Carro och Johan.
 
När vi började känna oss hungriga igen gick vi ner till Kødbyen.
 
Där skulle vi käka på Warpigs. Det var strålande väder och vi tog ett bord ute.
 
Jag beställde pulled pork, potatissallad och pickles. Så trevligt ställe! Hit måste vi gå fler gånger.
 
Sedan kände vi att vi var klara med Köpenhamn för den här gången och tog tåget hem igen. Så roligt att bo så nära, endast en kort tågtur bort. Det var i alla fall en finfin onsdag i Danmarks huvudstad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0