Önskeinlägg: I min sminkväska.

Fick den här kommentaren för ett tag sedan:
Hej! Jag läser din blogg jättemycket och undrar om du skulle kunna göra ett inlägg om vad du använder för sminkprodukter. Älskar din eyeliner, den är alltid on fleek! Kram
Oh, tack och kram! Såklart gör jag det. Jag behövde uppdatera ett par produkter som höll på att ta slut, så att innehållet blev lite mer bloggvänligt. Men här kommer det nu!
 
Först och främst vill jag bara visa upp min oerhört hemska sminkväska. Såhär ser den ut! Jag vet inte ens var jag har fått den ifrån. Tror jag har ärvt den från mamma kanske? Men jag är så rolig med sånt, om jag tycker om något så använder jag det tills det går sönder. Och det gör den här snart, den har redan börjat falla isär. Har ju haft den forever. Nej, skärpning. Ny sminkväska får det bli!
 
I alla fall! Inuti sminkväskan hittar vi dessa, mina partners in crime när det gäller smink. Det är dessa vi skall titta lite närmre på.
 
Först ut har vi puder från Max Factor.
 
Jag använder färgen som heter 003 Natural. Detta använder jag som en grund runt ögonen för att till exempel få bort mörka ringar.
 
Därefter lägger jag på den här ögonskuggan, både på och en del ovanför ögonlocken samt under ögonen. Ögonskuggan kommer från L'Oreal och är av färgen "Nude". Den här är så bra! Är nästan lite oljig i konsistensen och sitter som järnet. Folk brukar fråga mig hur mitt smink kan hålla sig fräscht efter en hel arbetsdag och jag lovar att det nästan endast är pga den här ögonskuggan. Kostar endast 90 pix dessutom!
 
Eyelinern är den här Fine Liner Eye Stylo från Isadora, i färgen carbon black. Den lägger jag på efter ögonskuggan.
 
Själva pennan ser ut såhär, är väldigt lätthanterlig och håller bra. Men när det kommer till eyeliner tror jag främst att övning ger färdighet. Jag har målat eyeliner sen jag var typ 17 år och tycker att det är lätt som en plätt nu. Man får öva! Det är också viktigt att inte hänga upp sig på att det ska bli exakt lika på båda ögonen. Nr 1: Det är bara du som tänker på att det är ojämnt, och nr 2: ögonen i sig är ojämna.
 
Därefter är det dags för mascara! Jag använder Max Factors masterpiece max. Har använt den länge nu och älskar den.
 
Såhär ser borsten ut. Den är i gummi och mascaran håller bra, kladdar inte eller fastnar på ögonlocket efter halva dagen.
 
Trodde ni att jag var klar med ögonen? Icke! Innan jag sätter mascara på nedre delen av ögonen tar jag på kajal. Denna kommer från L'Oreal och heter Infaillible stylo eyeliner.
 
Kajalen skruvar man upp och även denna håller väldigt bra under dagen. Jag hatar när man måste fylla på sminket efter ett tag, vill bara att det ska se bra ut hela dagen. Så lägger hellre lite extra pengar på att det ska bli bra. Efter kajalen tar jag på mascara även på ögats nedre ögonfransar.
 
Så, då var vi klara med ögonen. Nu går vi vidare mot ögonbrynen. I juni investerade jag i en ny ögonbrynspenna som jag älskar! Den kommer från Anastasia och går att köpa på bland annat Kicks. Anastasia är ett ledande varumärke för just ögonbryn runtom i världen.
 
De har många olika sorters ögonbrynspennor, men jag har just den HÄR. Tror det är färgen "dark brown" jag har, sminkösen på Kicks tyckte jag skulle ha den. Kanske ska testa en annan färg nästa gång? Vi får se. Jag är i alla fall väldigt nöjd med pennan!
 
Till sist använder jag en rouge från Isadora som heter Perfect Blush och färgen heter Bare Berry. Det här är väl den enda som jag än så länge inte är helt nöjd med. Vet inte om jag ska testa ett ljusare rouge? Kanske ett helt annat märke? Har ni något tips så hojta gärna till!
 
Resultatet blir såhär! Tadaaa! Nu vet ni hur hela min sminksession ser ut och anledningen till att jag tar så lång tid på mig på morgonen, haha. Men smink alltså, det är ju så kul.

Kommentarer
Postat av: Regina

Älskar nr 1 & 2 angående eyeliner. Så sant! Kan på riktigt få ett sammanbrott ibland när det blir olika. Den där ögonskuggan verkar ju awesome. Har typ 500 stycken, men måste nog ha den med ;)

2017-08-30 @ 23:22:33
URL: http://egoinas.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0