Jullistan.

 
6 JULSNABBA

Pepparkakor eller lussebullar?
Pepparkakor!

Skumtomtar eller knäck?
Knäck.
 
Julkorv eller julskinka?
Egentligen båda, men om jag måste välja så julskinka. Men älskarrr julkorv också.
 
 
Revbensspjäll eller Janssons?
Janssons. Mmmm, älskart.

Glögg eller julmust?
Julmust! Fast älskar glögg också.
 
Ge eller få?
Men hallå, såklart ge julklappar. Men liksom... Vill ju även få?

 
 
4 JULFAVORITER

Favoritjulfilm?
Grinchen med Jim Carrey.

Favoritjulkalender?
Mysteriet på Greveholm!
 

Favoritjullåt?
Christmas (Baby please come home) – Darlene Love

Favoritjuldoft?
Julgran! Och hyacinter såklart.


 
3 OM JULTID
 
När är det dags att pynta?
Vi börjar pynta runt 1 december eller 1 advent. Men jag tänker att alla får väl pynta när de vill.
 
När får man ha gran?
Haha, igen – när man vill! I min familj så tar vi alltid in den runt 22-23 december, men när jag flyttade hemifrån så började jag klä granen runt Lucia istället. Man vill ju samtidigt kunna njuta av granen så länge som möjligt.
 
När öppnar man presenter på julafton?
Vi brukar öppna presenterna runt 17-tiden ungefär. Då hinner man titta på Kalle Anka och äta lite julfika innan.
 
 
 
5 JULPERSONLIGA
 
Vad är bäst med julen?
Att man får hänga med familjen, vara extra fin och se så glada alla blir för presenter man köpt. Att man äter så god mat. Att oktober och november är så mörka, men så kommer december och allt lyses upp av ljusslingor och adventsljusstakar. Att man är julledig!
 
Det sämsta med julen?
När man inte har råd att köpa julklappar eller om det blir för hetsigt. Ibland kan det ju bli sådan "nu ska vi ha sjukt mysigt och roligt"-julhets och det brukar bara resultera i stress.
 
Vad ska du göra på julafton?
På julafton ska vi fira hemma hos min mormor i Åhus tillsammans med min mammas släkt. Alla kusiner och syskon samlas. Det blir en stor julafton i år! Ska bli mysigt. Sedan ska vi fira en "för-julafton" med bara min familj den 22 december och lillejulafton med Dans familj. Det blir alltså tre julaftnar i år, kul!
 
 
Nyår då?
Då är vi i Prag! Vi har bokat bord på en restaurang och ska äta fyra-rätters middag. Fint skareva!
 
Tror du att det blir en snöig jul?
Nej, det tror jag inte. Inte här i Skåne i alla fall. Men hoppas! Hade varit kul.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0