Tisdagstips: Tre TV-serier

Vår tid är nu: Har ni sett SVT:s pangserie Vår tid är nu? Om ni inte gjort det så måste ni! Jag gillar den så mycket. Serien börjar 1945 precis efter andra världskriget och vi får följa en familj som äger en av Stockholms mest omtalade restauranger. Vi får följa en familjefejd om restaurangens framtid och en kärlek som förbjuds på grund av Sveriges dåtida klassamhälle. Finns på SVT Play.
 
Easy säsong 2: Netflix serie Easy har kommit med en säsong 2. Här får vi följa både bekanta och nya ansikten i deras vardagsliv. Den är uppdelad så att varje avsnitt är en egen liten historia och vi får följa olika karaktärer vars liv ändå sammanstrålar. Den fokuserar på relationer, kärlek och sex. En mysig "jag har inget annat att se"-serie! Hittas på Netflix som sagt.
 
Insecure: Jag vet att jag har skrivit om denna tidigare, men tycker att den förtjänas att nämnas igen. Insecure handlar om Issa Rae (som både är seriens skapare och huvudperson!) och hennes vän Molly när de försöker balansera relationer och yrkesliv i Los Angeles. Vi får följa Issa och Molly genom dejtingträsket och se på när de gör lyckade och mindre lyckade beslut. Den här är så rolig! Stort tips för den som behöver piggas upp. Hittas på HBO.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0