Vecka 51.

Näst sista veckan på året. Jisses! Som jag längtar ändå. Längtar till fredag när vi ska fira jul hos mamma och pappa och hela julhelgen börjar, längtar till Prag och nyårsafton med fyra rättersmiddag på restaurang. Tänker att 2018 ska bli ett fantastiskt år.
 
Har ni haft en bra helg annars? Min har varit fin! Jag har varit på julbord med fina vänner och igår julbakade jag nästan hela dagen. Åt så mycket julgodis att jag knapp orkade middag. Skojar, orkar alltid middag såklart.
 
Men vi börjar den här måndagen med att titta på veckans schema.
 
Måndag: Idag har jag massor att göra på jobbet. Snart är jag julledig och det är massvis som ska fixas innan dess. Efter jobbet ska jag på spinning och sen ska jag bara ta det lugnt hemma.
 
Tisdag: Imorgon ser det ut ungefär likadant. Vi har fika och lite "julavslutning" på jobbet och sedan ska jag på ett spinningpass klockan 18. Man får passa på nu innan jul! Sedan lär jag inte röra ett finger i mellandagarna.
 
Onsdag: Jobb och pilates.
 
Torsdag: Torsdag är min sista dag på jobbet innan julledigheten. På kvällen ska jag julbaka och fixa de sista grejerna inför jul.
 
Fredag: På fredag ska vi fira julafton hemma hos mamma och pappa! Vi ska öppna julklappar, äta julmat och ha det så mysigt.
 
Lördag: På lördag är det lillejulafton och det ska vi fira med Dans familj. Först hälsar vi på Dans föräldrar och sedan åker vi hem till Dans bror för att fira jul där. Ska bli kul!
 
Söndag: Och på söndag är det julafton! Då åker vi till mormor i Åhus för att fira jul med min mammas släkt. Vi kommer vara jättemånga på julafton. Det ska bli jättemysigt! Bara umgås, äta mat och spela spel.
 
Ungefär så ser min vecka ut. Vilken lyx att jag får ha 3 st julaftnar! Hur ska ni fira jul?

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0